Opel va prezenta la cea de-a 86-a ediţie a Salonului Auto Internaţional de la Geneva, în premieră mondială, conceptul GT, un descendent direct al modelului Experimental GT, care a fost, în 1965, primul concept prezentat vreodată de un producător european.
Producătorul auto din Rüsselsheim va prezenta publicului noul Mokka X. Noul autovehicul SUV subcompact îşi propune să continue succesul predecesorului său, având un exterior şi un design interior şi mai dezirabile şi oferind un sistem de infotainment conectat, cu tehnologie de ultimă oră.
2016 este un an important pentru istoria de 154 de ani a mărcii Opel, pe drumul către cea mai importantă schimbare de direcție din industria auto. Modelul cu motorul amplasat central faţă şi tracţiune pe puntea spate este descendentul direct al modelului Opel GT din anii 1960-1970 şi al conceptului Monza, care a fost prezentat la Frankfurt în 2013, ducând la un nou nivel filosofia de design sculptural a mărcii Opel. Conceptul GT nu are mânere de uşi, nici oglinzi exterioare sau elemente decorative de prisos.
Este un autovehicul cu conducere dinamică, lucru simbolizat deja prin proporţiile tipice autovehiculelor sport, cu o capotă lungă şi console ultra-scurte, precum şi o linie roşie îndrăzneaţă, de semnătură grafică, ce divide caroseria autovehiculului în plan orizontal. Totul face referire la modelul GT original: lipsa unui capac de portbagaj, designul intrigant şi inovator al uşii, cele două ţevi de eşapament amplasate central, aspectul volanului şi, desigur, denumirea.
Fiind gândit ca un autovehicul sport popular, şi nu o super-maşină exclusivistă, conceptul Opel GT este echipat cu un motor puternic supraalimentat de 1,0 litri, cu trei cilindri, amplasat central, în faţă. Unitatea extrem de eficientă cu injecţie directă, pe benzină, dezvoltată pe baza grupului motopropulsor cunoscut de la modelele ADAM, Corsa şi noul Astra, dezvoltă o putere de 107 kW/145 CP şi generează un cuplu maxim de 205 Nm în configuraţia sa sportivă (valorile consumului pentru Opel GT nu sunt disponibile deocamdată).
Puterea turbo este transmisă către puntea spate, care include un diferenţial mecanic, prin intermediul unei transmisii secvenţiale cu şase trepte de viteză care este acţionată prin padelele de schimbare a treptelor de pe volan. Acest model cu două locuri şi o greutate totală sub 1.000 de kilograme accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puţin de opt secunde şi atinge o viteză maximă de 215 km/h.
Noul Mokka X
În afară de conceptul GT, Opel va prezenta la Geneva altă premieră mondială: noul Mokka X, care va fi disponibil pe piaţă în toamna anului 2016. Modelul Mokka s-a bucurat de un succes deosebit încă de la lansarea de acum trei ani şi a înregistrat deja peste 500.000 de comenzi.
Noul design exterior al modelului Mokka X prezintă o atitudine îndrăzneaţă. Noul său aspect frontal este aliniat la noul design Opel şi include o grilă orizontală în formă de aripă şi luminile diurne cu LED-uri, sub formă de aripă dublă, incisive şi dominante, elementul caracteristic al mărcii.
Ambianţa din interiorul modelului Mokka X a fost total redefinită printr-o planşă de bord complet nouă, care îşi face debutul cu această ocazie. Noul panou de instrumente este organizat în jurul unor elemente dispuse mai mult pe orizontală. Are un design mai simplu şi mai pur, dar şi o execuţie mai elegantă şi mai precisă. Consola centrală a fost complet reproiectată în jurul ecranelor tactile de 7 şi 8 inch ale sistemelor de infotainment de nouă generaţie.
Două versiuni ale sistemului de infotainment IntelliLink de generaţie nouă vor aduce lumea smartphone-urilor în interiorul modelului Mokka X prin aplicaţiile Apple CarPlay şi Android Auto. În plus, serviciul Opel OnStar, care a fost lansat deja în 13 ţări europene şi va fi extins în 2016 pentru alte 16 ţări, va fi disponibil încă de la lansare pentru modelul Mokka X.
Noua generaţie a motorului turbo de 1,4 litri cu injecţie directă şi putere de 112 kW/152 CP va fi disponibilă în combinaţie cu o transmisie automată cu şase trepte de viteză, sistem Start/Stop şi tracţiune integrală adaptivă (emisii de CO2 şi consum de carburant în regim mixt conform datelor preliminare: 154 g/km, 6,6 l/100 km).