A patra generaţie a crossover-ului Honda CR-V a fost lansată azi în România în cadrul Salonului Auto Bucureşti şi Accesorii. Disponibil în show-room-uri începând cu luna noimebrie, la un preţ de pornire de 19.990 euro (fără TVA), noua generaţie vine cu un aspect nou, mai proaspăt, mai de oraş.
Honda CR-V a renunţat la detaliile care inspirau masivitate în favoarea unui design mai stilizat, probabil preferat de către clienţii care petrec timp considerabil în traficul urban. Acum CR-V are un spate mai rotunjit, iar pragul portbagajului este cu 2,5 centimetri mai jos pentru o încărcare mai facilă a acestuia. Capacitatea portbagajului ajunge la 1648 de litri, cu bancheta spate rabatată. O noutate la acest model o reprezintă rabatarea automoată, la acţionarea unei clapete montate pe unul din pereţii portbagajului.
Având în vedere faptul că lungimea maşinii a fost redusă cu 30 mm, iar spaţiul interior este la fel de generos, scăderea provine cel mai probabil din redesenarea spoilerelor. Acestea sunt mai bine încorporate în design-ul actual al maşinii. Înălţimea a fost redusă şi ea cu 5 mm, cu toate că impresia lăsată este că vorbim despre un model mult mai jos şi mai sportiv. De altfel clienţii care vor alege pachetul Urban vor primi un model cu bare de protecţie care vor intensifica impresia unei gărzi la sol joase, dar şi oglinzi retrovizoare şi spoiler argintii. În schimb pentru un profil adaptat off-road-ului clienţii pot opta pentru pachetul Robust.
Interiorul maşinii este unul cu materiale de calitate mai bună, plastic mai moale. Bordul beneficiază de o ergonomie crescută, echipamentele fiind poziţionate şi mai mult înspre şofer. Scaunele din faţă sunt reglate electric.
Dotări şi motorizări
Honda CR-V dispune de o cutie de viteze manuală, în 6 trepte şi de una manuală în 5 trepte. Tracţiunea este 4×4 sau 4×2, în cazul modelului cu preţul minim (disponibil doar cu motorizare pe benzină). La nivelul motoarelor sunt disponibile două, unul pe motorină, un i-DTEC, de 150 CP şi 350 Nm şi unul pe benzină, i-VTEC, de doi litri, 155 CP şi 192 Nm. Emisiile CO2 au scăzut cu peste 10%, nivelul cel mai mic fiind de 149g/km în cazul lui i-DTEC cu transmisie manuală.
Printre dotările crossover-ului se numără şi sisteme precum ECO Assist, pentru un condus mai ecologic, Idle Stop, care opreşte motorul atunci când, după oprirea maşinii, schimbătorul este adus în punctul zero iar piciorul este luat de pe ambreiaj. La nivelul sigurnaţei maşina este dotată cu sisteme precum Vehicle Stability Assist, care combină mai multe tehnologii pentru a conferi stabilitate sporită, Trailer Stability Assist, care acţionează în timpul tractării unei remorci.
Aspectele tehnice, cât şi cele stilistice ale noului Honda CR-V indică un model gata să-şi intensifice prezenţa pe piaţă, continuând povestea de succes, care până în prezent totalizează peste 5 milioane de unităţi vândute din 1995, când a fost lansată prima generaţie a crossover-ului asiatic.
Salonul Auto Bucureşti şi Accesorii
Unul dintre cele mai importante saloane auto din acest an din România, cu potenţialul de a redeveni în anii următori evenimentul care aduce toate noutăţile pe piaţa locală, Salonul Auto Bucureşti şi Accesorii a avut parte de câteva premiere naţionale, cum ar fi: Honda CR-V, Mitsubishi Outlander (lansat în prealabil în cadrul unui eveniment mai restrâns) sau Citroen C-Elysee (primul Citroen de buget). Salonul a avut o pauza din cauza crizei economice, între 2007 şi 2011.