Directorul fabricii Nokia de la Jucu, John Guerry, i-a solicitat presedintelui Consiliului Judetean (CJ) Cluj, Marius Nicoara, sa retraga campania care se foloseste de brandul finlandez.
Campania denuntata de oficialii producatorului de telefoane mobile foloseste asemanarea Nicoara-Nokia si copiaza sloganul celui mai mare brand de telefoane. Astfel, echipa de campanie a liberalului Marius Nicoara a lansat un afis electoral in care simbolurile vizuale ale companiei finlandeze de telefoane Nokia sunt folosite in asociere cu numele candidatului la functia de presedinte al CJ Cluj. Mesajul "NIKOA-ra connecting Cluj to Europe" a aparut publicat intr-un ziar cotidian local si multiplicat pe afisaje publicitare. Cu toate ca asocierea este explicita, autorii campaniei nu au solicitat acordul companiei de a se folosi de identitatea si notorietatea acesteia. "Nokia nu este de acord si nu a permis ca numele, logo-ul sau sloganul companiei sa apara in nici un fel de campanie politica – in mod direct sau subtil – si nici in vreo forma care sa distorsioneze numele sau brand-ul Nokia", a declarat in exclusivitate pentru "Romania libera" John Guerry, directorul fabricii de la Jucu.
"Noi am venit aici la Cluj pentru a produce telefoane mobile si pentru a dezvolta solutii software la Jucu, respectiv la Cluj, si nu am sustinut si nu vom sustine nici un fel de campanie politica sau partid", a explicat Guerry, care a mai spus: "Am trimis o scrisoare domnului presedinte Nicoara si i-am solicitat ca staff-ul sau sa inceteze folosirea unor asemanari cu brandul nostru in campania sa electorala si speram ca dansul sa inteleaga si sa accepte acest fapt". "Vom continua sa avem relatii de colaborare deschise si fructuoase cu toate autoritatile romane", a conchis directorul Nokia-Jucu.
In replica, seful de campanie al lui Nicoara, Liviu Miclaus, a afirmat: "Nu este nici un fel de problema ca am folosit asocierea dintre investitia Nokia la Cluj si omul caruia i se datoreaza". El a explicat ca, inainte de a distribui acest afis, a discutat cu un avocat specializat in dreptul proprietatii intelectuale si in protectia marcilor si ca, "atat timp cat nu folosim aceasta asociere in scop comercial, pentru a obtine un profit, nu este nici o problema". Miclaus a spus ca nu a solicitat acordul oficialilor Nokia din Romania pentru a folosi acest concept, dar ca "oficial nu am primit nici un fel de semnal ca ar fi o problema". "Neoficial, m-a sunat un amic care lucreaza la Nokia si m-a intrebat ce e cu afisul asta, dar tot el a spus ca inca nu a intrebat nimeni nimic, asa ca e OK", a conchis Miclaus.
» Suparare
Campania Nicoara-Nokia a pornit de la supararea liberalilor ca investitia cea mai importanta din Transilvania, cea din Tetarom III, este asociata in mintea clujenilor ca fiind meritul lui Emil Boc. "Sondajele de opinie pe care le-am facut au aratat ca, in noiembrie 2007, 23% din intervievati considerau ca Nokia e meritul lui Boc si 17% al lui Nicoara", a spus Miclaus.