30.2 C
București
marți, 16 aprilie 2024
AcasăSpecialNoi reguli privind amenajarea de locuri de parcare la cladiri

Noi reguli privind amenajarea de locuri de parcare la cladiri

Fiecare cladire noua va trebui sa fie dotata si cu un numar suficient de locuri de parcare pentru ca locatarii respectivi sa nu mai fie nevoiti sa-si lase masinile pe strada sau in locuri unde sa incurce circulatia. Noile norme privind asigurarea numarului minim de locuri de parcare pentru noile constructii contin prevederi stricte privind zonele care trebuie amenajate pentru masini. De respectarea normelor au scapat numai proprietarii de constructii pentru care s-au intocmit deja planurile de urbanism zonal (PUZ) sau de detaliu (PUD), a caror proiectare si procedura de autorizare sunt in curs de derulare.
Numarul minim de locuri de parcare se calculeaza in functie de destinatia si de suprafata utila a cladirii. Pentru cladirile de locuinte se vor construi obligatoriu parcaje, garaje individuale sau colective, in interiorul constructiilor. Este obligatorie asigurarea a cel putin un loc de parcare pentru o unitate locativa a carei suprafata construita desfasurata este de maximum 100 de metri patrati, iar pentru cele cu suprafata mai mare – minimum doua locuri de parcare.
Pentru constructiile cu functie comerciala, financiar-bancara, birouri, hoteluri etc., se va amenaja cel putin un loc de parcare pentru fiecare 60 de metri patrati ai suprafetei utile. Exceptie fac constructiile destinate comertului si alimentatiei publice pentru care se va asigura minimum cate un loc de parcare pentru fiecare 20 de metri patrati ai suprafetei desfasurate. Pentru vizitatori si aprovizionare va trebui suplimentat cu minimium 20% totalul locurilor de parcare stabilite.
Locurile de pacare vor fi realizate in interiorul constructiilor, iar cel mult 10% dintre ele vor putea fi amenajate la sol, atunci cand conditiile permit. Pentru constructiile comerciale si industriale, totalul locurilor de parcare va fi repartizat astfel: cel putin 75% in constructie, iar restul la sol.
Asigurarea numarului minim de locuri de parcare este obligatorie pentru obtinerea autorizatiei de construire, precum si a avizelor sau acordurilor necesare eliberarii acesteia. Cei care nu se vor conforma vor fi amendati cu 10.000 de euro pentru fiecare loc nerealizat in parcela proprie. Din banii colectati de autoritati se va constitui un fond din care se vor finanta cheltuielile pentru construirea de parcari publice in Capitala. Autorizatia de construire nu va putea fi obtinuta decat dupa plata taxei. Nu vor fi obligati sa construiasca parcari cei care construiesc pe terenuri care nu dispun de acces carosabil.

Interdictie pe strazile unde circula RATB si pe trotuare

Tot in normele privind parcarea, a fost introdusa o noua interdictie pentru soferi. Ei nu mai au voie sa parcheze masinile pe arterele de categoria I si a II-a, pe strazile destinate transportului in comun, precum si pe spatiile verzi si trotuarele orasului. Masura nu se va aplica imediat, ci pe masura ce se vor crea locuri de parcare in toate zonele. “Noi vrem sa introducem sensuri unice pe mai multe strazi unde se va putea parca legal si pe partea stanga si pe cea dreapta. Numai in zona inelului principal de circulatie vor fi amenajate aproape 17.000 de locuri de parcare”, a declarat consilierul general Stefan Pirpiliu. In perioada urmatoare, se va intocmi un nou proiect de hotarare a CGMB prin care se vor stabili conditiile in care se vor ridica masinile parcate ilegal. Una dintre primele zone de unde se vor ridica masinile va fi Unirii, unde au fost amenajate deja peste 1000 de locuri de parcare. “Vrem sa cream presiune pentru a se respecta regulile de circulatie si a se folosi locurile de parcare. In prezent, chiar daca in unele zone exista locuri de parcare suficiente, multi prefera sa-si lase masinile pe strada pentru a nu mai plati”, a precizat Stefan Pirpiliu.
Prin hotararea aprobata de CGMB, a fost interzisa rezervarea locurilor de parcare din proprietatea publica a municipiului ca parcaje de resedinta sau orice alta servitute de uz privat, precum si obstructionarea accesului liber la parcare cu obiecte sau instalatii fixe sau mobile.
Nici cei care doresc sa amplaseze garaje individuale pe domeniul public nu vor mai avea voie sa o faca. Nici cei care desfasoara activitati de publicitate stradala nu au fost uitati. Acestia nu au voie sa deplaseze pe carosabil sau sa parcheze mijloace de transport dotate cu remorci sau alte dispozitive cu destinatie publicitara.

Care sunt arterele categoria I si a II-a

Arterele de circulatie de categoria I sunt cele cu patru benzi de circulatie pe sens sau trei benzi, cu sau fara linie de tramvaie pe mijloc. In aceeasi categorie intra strazile cu doua benzi de circulatie pe sens si linie de tramvai. In categoria a II-a sunt incluse arterele cu doua benzi de circulatie pe sens, cu sau fara linie de tramvai.

Cele mai citite

Israelul și-ar fi amânat operațiunea de la Rafah (Gaza) pentru a se concentra asupra Iranului

Israelul și-ar fi "amânat" operațiunea militară din orașul Rafah, aflat în Fâșia Gaza, întrucât acum Israelul dorește să se concentreze asupra ripostei pe care...

Armata israeliană: victimele atacului de la consulatul iranian din Damasc erau teroriști angajați împotriva Israelului

Purtătorul de cuvânt al armatei israeliene a afirmat luni că victimele atacului care a vizat consulatul iranian la Damasc pe 1 aprilie erau "terorişti"...

Ce Este TOKERO Level Up Token? Tot Ce Trebuie Să Știți + Bonus!

Crypto exchange-ul românesc Tokero nu numai că și-a consolidat poziția pe piața financiară digitală, dar se pregătește să facă un pas uriaș înainte cu...
Ultima oră
Pe aceeași temă