Lucrările pentru autostrada A1 Sibiu – Piteşti sunt îngreunate de întârzierile de revizuire a Studiului de Fezabilitate (SF). Într-un raport obţinut de HotNews sunt prezentate problemele prezentate de document, care ar putea îngreuna obţinerea de finanţare.
Astfel, Asocierea Spea Ingineria Europea (Italia) – Tecnic Consulting Engineering (România), care revizuieşte Studiului de Fezabilitate, pe 29 de milioane de lei, ar fi trebuit să finalizeze două din cele cinci secţiuni ale autostrăzii, până la în luna decembrie, potrivit sursei citate. Cu toate acestea, secţiuneile din contract care vizează Sibiu – Boita (11 km) şi Piteşti – Curtea de Argeş (30 km), nu au fost finalizate, termenul fiind mutat în iulie 2016. Mai mult Asocierea un nou termen de finalizare, în luna septembrie.
Potrivit unui raport Joint Assistance to Support Projects in European Regions (JASPERS), obţinut de HotNews.ro, proiectul Asocierea Spea Ingineria Europea (Italia) – Tecnic Consulting Engineering (România) prezintă o serie de deficienţe.
De exemplu. raportul arată că sunt probleme şi inconsistente, în ceea ce priveşte modelul de trafic folosit, numărul de intersecţii şi legătura cu Râmnicu Vâlcea, prin DN73C.
Potrivit JASPERS, conţinutul documentelor analizate nu este potrivit „în acest stadiu”, pentru a obţine o cerere de finanţare „de succes”. Mai mult, lipsesc informaţiile privind stadiul actual al infrastructurii rutiere relevante din zona de studiu. Totodată, potivit HotNews,ro, studul de fezabilitate ar fi trebuit să fie finalizat, pentru cele două loturi, însă „documentele analizate nu oferă o analiză suficient de detaliată”, astfel că nu ar primi cererea de finanţare.
JASPERS (este un instrument independent care ofera consultanta si ajuta statele membre UE sa pregateasca proiecte importante care urmeaza a fi cofinantate din fonduri ale UE, iar intr-un raport realizat la finalul lunii decembrie desfiinteaza mare parte din ce s-a facut pana acum in cadrul contractului de revizuire a SF-ului.