» De la 15 iunie 2008, se va putea circula pe tronsonul Nicolae Grigorescu-linia de centura.
» La anul vor incepe lucrarile la linia Drumul Taberei-Universitate, iar in 2009, intre Universitate si Pantelimon.
» Se cauta consultant pentru magistrala inelara de sud si legatura intre Bucuresti si Otopeni.
Bucurestenii vor avea la dispozitie, in urmatorii ani, noi linii de metrou care vor inlesni transportul prin oras, in conditiile in care traficul la suprafata este foarte aglomerat. Prima noua linie va fi data in functiune pe 15 iunie 2008, pe traseul Nicolae Grigorescu-linia de centura. Tot in 2008, vor incepe lucrarile la magistrala care va lega Drumul Taberei de zona centrala, iar in 2009 va demara santierul de la Universitate spre Pantelimon. Autoritatile mai au in plan realizarea liniei de metrou pana la aeroportul de la Otopeni si cauta un consultant pentru studii de fezabilitate.
In 2008, pana la linia de centura
Linia de metrou care va lega statia Nicolae Grigorescu de linia de centura va fi gata pana la 15 iunie 2008, a afirmat ieri ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Investitia s-a ridicat la 76 de milioane de euro, bani proveniti de la Banca Europeana de Investitii si bugetul de stat. Lucrarile la aceasta linie au inceput in 1989, dar au fost abandonate mai multi ani din cauza lipsei de fonduri. Structura tunelurilor s-a deformat in timp si a necesitat consolidare. Abia in anul 2000 a fost aprobat imprumutul acordat de BEI pentru finalizarea lucrarilor pe o lungime de 4,75 de km. Noua linie de metrou va avea patru statii: Nicolae Grigorescu 2, 1 Decembrie, Policolor si linia de centura.
Transport subteran in Drumul Taberei
In 2008 vor incepe lucrarile pentru o noua magistrala de metrou care va porni de la Universitate spre Drumul Taberei. In anul urmator, va demara santierul de la Universitate spre Pantelimon. Proiectul Universitate-Drumul Taberei va costa aproape 700 de milioane de euro si va fi finantat tot de BEI. Memorandumul de finantare a fost aprobat de BEI si se asteapta aprobarea Ministerului de Finante. Daca ministerul nu va aproba acest memorandum in doua sau trei luni, proiectul ar putea fi finantat si de la bugetul de stat sau prin parteneriat public-privat, a precizat ministrul Orban. Linia care va lega statia Universitate de Pantelimon va necesita o investitie de 828 milioane de euro. Pentru acest proiect, studiul de fezabilitate este in curs de aprobare.
ANUNT
» Licitatie
Pe 15 decembrie a.c. vor fi publicate anunturile pentru participarea la licitatiile de alegere a consultantului care va efectua studii de fezabilitate pentru tronsonul de metrou Piata Victoriei-Otopeni si pentru magistrala inelara de sud a Capitalei. Consultantii vor fi selectati pana pe 1 februarie 2008. Valoarea investitiei pentru magistrala inelara de sud este estimata la 741 milioane de euro.