„Citim ca să știm că nu suntem singuri“, spunea William Nicholson, scenaristul filmului „Tărâmul umbrelor“, care îl are în centrul acțiunii pe autorul britanic C.S. Lewis. Dar puțini sunt cei care citesc în România. Sau poate că acest lucru este pe cale să se schimbe.
Adesea, în metrou, mai ales pe Magistrala 2 – linia „corporatiștilor“, căci are capătul de linie în Pipera, unde își au sediul numeroase multinaționale –, pot fi observați tot mai mulți călători citind, chiar și în diminețile aglomerate. Nu că cititul ar fi ceva ieșit din comun chiar și în România, unde, în medie, un român cheltuiește pe o carte, anual, circa cinci euro. Tinerii citesc, iar cărțile lor, indiferent de titlu, au un lucru în comun – o copertă transparentă, care lasă să se vadă puțin din coperta originală a cărții, și o etichetă rotundă, roșie, pe care scrie „Read’n’Roll“.
„Am lucrat mult până să găsim această variantă“, spune Alexandra Stroe, cofondator și, acum, CEO al Bookster, biblioteca al cărei rol este acela de a aduce cărțile la cititor, mai degrabă decât să îi pună pe cititori să facă obositorul drum până în „cartierul general“ al cărților. În urmă cu cinci ani, Alexandra Stroe a pornit în aventura Bookster alături de Bogdan Georgescu, cel care a condus timp de 14 ani operațiunile locale ale companiei de consultanță imobiliară Colliers International, și care a pariat pe succesul unui astfel de proiect. Astăzi, Bogdan Georgescu, fără a ieși însă din business, nu se mai ocupă de activitățile operaționale, și îi lasă responsabilitățile de CEO tinerei de 28 de ani care, oricum, cunoaște toate procesele din Bookster pe dinafară. „Pentru mine rolul nu este neobișnuit. Sunt în Bookster de cinci ani, am făcut pe rând un pic de marketing, vânzări, un pic de logistică, un pic de conținut, recrutare. Am trecut cumva prin fiecare funcție și îmi este foarte cunoscut businessul“, mărturisește Alexandra Stroe.