Un membru al echipajului navei Oltenita, dat disparut dupa incendiul care s-a produs duminca, a fost gasit decedat. Este vorba despre Doina Maruneac, de 48 de ani, care lucra in orchestra de pe vas. Cadavrul acesteia, pe jumatate carbonizat, a fost descoperit in cabina pe care o avea nava. In noaptea de duminica spre luni nava Oltenita s-a scufundat.
Focul a izbucnit la bordul vasului de pasageri Oltenita duminica, la ora 14.45, imediat dupa ce ambarcatiunea a trecut de ecluza Grabgicovo, situata pe teritoriul Slovaciei, la kilometrul 1820 al Dunarii. Cauza cea mai probabila a incendiului a fost un scurtcircuit la sistemul electric, pentru ca focul s-a extins rapid si nu fost vizibil imediat. In jurul orei 16.00 a inceput evacuarea pasagerilor, care a durat intre 25 si 30 de minute. La o ora si jumatate de la izbucnirea incendiului, Oltenita a ars in intregime. Fortele de interventie au actionat timp de 16 ore fara intrerupere. In dimineata zilei de 3 septembrie, in jurul orei 3.00, autoritatile si comandantul navei au hotarat sa opreasca operatiunile de stingere a focului deoarece nava era in pericol sa se scufunde din cauza apei acumulate la bord. Ieri dimineata, in jurul orei 6.30, nava inca fumega, iar incendiul a reizbucnit dupa o ora. Seful Autoritatii Navale Romane, Paul Branza, a declarat ieri, la inchiderea editiei, ca nava inca ardea si continua sa ia apa. Autoritatile slovace au izbutit sa o lege la cheu, pentru a preveni blocarea circulatiei fluviale pe Dunare. Din pacate, nava s-a scufundat.
La fata locului a sosit reprezentantul armatorului, care va lua masurile necesare pentru repatrierea pasagerilor care nu vor participa la ancheta. Ziarele din Norvegia acuza lipsa de profesionalism si actiunea „haotica” in operatiunile de salvare. La bordul vasului se aflau 44 de romani, toti facand parte din echipaj, si 77 de turisti din tari nordice. Nava Oltenita era destul de veche, fiind fabricata in anul 1961, in santierul naval Oltenita. Ea apartine SC Giurgiunav SA, fostul Navrom, care mai are in exploatare impingatoare, barje si nave tehnice. De pe nava de pasageri nu s-a reusit sa se salveze nimic: echipamentul si bagajele pasagerilor au ars in totalitate in incendiu.