Compania Specific Media a cumpărat MySpace miercuri, pentru 35 de milioane de euro, conform site-ului atlanticwire.com. Specific Media este o companie media globală care permite oamenilor din publicitate să îşi contacteze clienţii într-un mod interactiv şi eficient.
Site-ul MySpace fusese cumpărat cu şase ani în urmă de News Corporation, grup controlat de magnatul Rupert Murdoch, pentru 580 de milioane de dolari. Încă de iarna trecută compania lui Murdoch încearcă să vândă site-ul pentru că acesta nu este profitabil.
Termenii acordului de vânzare nu au fost făcuţi publici, dar oficialii News Corporation au declarat că vor reţine o mică parte din profiturile viitoare ale site-ului. Vânzarea MySpace încheie un capitol important din istoria internetului şi din istoria News Corporation.
Firma lui Rupert Murdoch a fost foarte invidiată de multe companii media, atunci când a achiziţionat, în 2005, MySpace. La acea dată, MySpace era reţeaua socială care se dezvolta cel mai repede, cu 20 de milioane de utilizatori unici în fiecare lună, numai din America, notează blogul mediadecoder, al cotidianului New York Times.
EMarketer, o companie de cercetare în domeniul marketingului, estimează că site-ul va câştiga în următorul an aproximativ 183 de milioane de euro din publicitate, în condiţiile în care, în perioada sa de vârf, site-ul câştiga aproximativ 605 milioane de euro.
MySpace este un site care facilitează intractiunea socială, oferind experienţe personalizate în domeniul divertismentului şi oferind omenilor acces la muzică, programele TV şi celebrităţile pe care le preferă.
Într-un articol apărut pe site-ul The Wall Street Journal, jurnaliştii Russell Adams şi Emily Steel scriu: „MySpace va concedia mai mult de jumătate din cei 500 de angajati… Acum 2 ani site-ul avea un personal care număra 1.400 de persoane” .