33.5 C
București
luni, 17 iunie 2024
AcasăSpecialMotor de un litru la 100 de kilometri

Motor de un litru la 100 de kilometri

» Un inventator clujean a realizat o inventie care ar putea revolutiona industria automobilistica
Un clujean a inventat motorul auto care consuma un singur litru de combustibil la 100 de kilometri. El poate dezvolta o putere de 40 de cai, iar masina echipata cu motorul conceput la Cluj poate sa ajunga, fara probleme, la o viteza de 120 de kilometri pe ora.
Inventatorul Ioan Ciorca a testat deja motorul sau la Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca. Principiul pe baza caruia functioneaza motorul este in curs de brevetare la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci. Noul motor nu are segmenti, pistoane si nici nu are nevoie de cutie de viteza. Capacitatea sa cilindrica este de 375 de centimetri cubi. Inventia a fost botezata "motorul termic rotativ" si aplica un nou principiu de functionare, rezultat din combinarea principiului clasic al motoarelor in patru timpi cu principiul functionarii motoarelor cu ardere externa, adica motoarele cu reactie. Noul motor nu are nevoie nici de lubrifianti, nici de lichid de racire, asa ca economiile rezultate din consumul mic de carburant se imbina cu cele realizate prin eliminarea cheltuielilor cu uleiul de motor si cu lichidul de racire.
Inventatorul Ioan Ciorca mai propune si alte inventii care pot fi aplicate pentru realizarea unei masini mult diferite fata de cele care circula in prezent pe strazile din Romania. Astfel, el a realizat un dispozitiv care mentine motorina la o temperatura optima de folosire, pentru cei care ar prefera o motorizare diesel. De fapt, este vorba de un dispozitiv electric care dispune de senzori care ii indica temperatura motorinei. In momentul in care aceasta temperatura scade la 20 de grade Celsius, dispozitivul porneste automat motorul, care se opreste, tot fara interventia utilizatorului masinii, atunci cand uleiul atinge 60 de grade Celsius. Deja, Ioan Ciorca a testat acest dispozitiv pe camioanele din Cluj. Calculele sale arata ca dispozitivul cu aprindere electrica automata ar porni, in noptile geroase, doar cateva minute motoarele masinilor. Dispozitivul ar avea mai multe avantaje. El ar reduce uzarea motorului. Ioan Ciorca sustine ca pornirea motoarelor diesel la rece le uzeaza intr-o iarna intr-o masura echivalenta cu parcurgerea a 7.000 de kilometri.
Inventatorul clujean a pregatit o inovatie si pentru pompele de ulei ale masinilor clasice. El a introdus o supapa cu o bila de metal care impiedica scurgerea uleiului din motoare.

CONCURENta
Rival german
Motorul inventatorului clujean Ioan Ciorca va avea o concurenta demna de luat in seama. Firma germana Volkswagen a anuntat ca testeaza, la radul ei, o masina ce consuma un litru de benzina la suta de kilometri. Avantajul motorului realizat la Cluj este ca el poate fi adaptat rapid si pentru motorina, precum si pentru biocombustibili. In principiu, inventatorul roman ar trebui sa aiba acces la fondurile europene de mediu, care finanteaza inventiile care au ca rezultat reducerea emisiilor de dioxid de carbon.

Cele mai citite

Se deschid ștrandurile de la Sovata

Pe 21 iunie, se deschid ștrandurile la Sovata și vara își intră oficial în drepturi. E deja binecunoscut că, la Sovata, vara începe odată...

Record de îndatorare pentru Statul Român. Datoria publică a crescut în martie la 845 miliarde lei

Datoria publică a crescut în martie cu 3,8 miliarde de lei și a atins nivelul record de 845,1 miliarde lei, potrivit datelor Ministerului Finanțelor. Cu...

Analiză FES: România colectează cele mai puține taxe comparativ cu statele din centrul și estul Europei

România este țara în care taxele reprezintă cea mai mică proporție din economie, comparativ cu celelalte state din Uniunea Europeană, inclusiv cele din centrul...
Ultima oră
Pe aceeași temă