20.8 C
sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăSpecialMonica Dascalu

Monica Dascalu

Mi place foarte mult sa calatoresc. Visul meu este sa pot pleca la un moment dat intr-o calatorie in jurul lumii. Pana atunci insa, am descoperit rand pe rand tot felul de locuri mai mult sau mai putin exotice.
Anul trecut am plecat impreuna cu iubitul meu intr-o calatorie prin Europa, cu masina. Am strabatut mii de kilometri, am descoperit destinatii incredibile si am cunoscut oameni deosebiti. Prima destinatie a fost Viena, mai precis Prater Park, cel mai mare parc de distractii din Austria si unul dintre cele mai vechi locuri de acest gen din Europa. Aici nu am ratat ocazia de a calatori cu un infricosator trenulet al groazei, dupa care a urmat o alta portie de senzatii tari: montagne-ruse-ul. In Viena am stat la hotelul Le Meridien, un hotel care isi schimba constant infatisarea, purtand de fiecare data amprenta unui nou artist contemporan. Aici am avut surpriza sa fim abordati de artistul care urma sa dea o noua infatisare locului si care ne-a rugat sa il ajutam cu cateva sfaturi si pareri despre cum ne-ar placea noua sa arate hotelul si ce anume am vrea sa gasim acolo.

A doua oprire a fost la Venetia, un loc pe care de aceasta data l-am descoperit… altfel. In Italia i-am intalnit pe George si Adina, doi tineri romani care ne-au ajutat sa ajungem si sa vedem locuri din Venetia care nu sunt de obicei vizitate de turisti. Am ramas vrajita de plimbarile pe apa si, cred ca o jumatate de zi, am petrecut-o pe canalele ascunse ale orasului. Bineinteles ca nu am plecat de aici fara o masca traditionala, lucrata manual. Plajele din Nisa si Monte Carlo au fost destinatia perfecta pentru cateva zile de relaxare. Ultima oprire a fost in Barcelona, oras pe care l-am vizitat pentru prima oara. A fost dragoste la prima vedere. Sagrada Familia m-a lasat fara cuvinte, iar in Parcul Guell m-am simtit ca un copil inconjurat de un peisaj de poveste, cu casute colorate. Spania a fost pentru mine o surpriza extrem de placuta si din punct de vedere culinar. Marturisesc ca in Portul Olimpic se mananca cele mai bune fructe de mare.
Peste tot pe unde am calatorit m-am simtit ca acasa, si asta pentru ca am fost recunoscuta in fiecare oras in care am ajuns. Am intalnit foarte multi romani in aceasta vacanta si m-am bucurat sa aflu ca imi urmareau in fiecare sfarsit de saptamana emisiunea de la Pro Tv International. O surpriza foarte placuta a fost intalnirea cu doctorul Calin Maris care, desi lucreaza departe de tara, in Franta, mi-a marturisit ca este mereu cu gandul la cei dragi si ca urmareste cat de des poate programele de la Pro Tv International.

Ultima calatorie pe care am facut-o a fost in Singapore si Bali, niste locuri absolut minunate. Am avut sansa sa cunosc indeaproape o cultura care este foarte diferita de a noastra dar in acelasi timp extrem de interesanta, o cultura care prin ineditul ei te face sa iti doresti sa o descoperi si mai mult, si mai mult… In Bali, ghidul nostru ne-a dus pentru o zi intreaga in casa unor localnici, unde am putut simti pe propria piele stilul de viata al locuitorilor din insula. A fost o experienta foarte interesanta mai ales ca nu era vorba de o activitate turistica ci pur si simplu de a descoperi viata cotidiana a oamenilor din acea zona. I-am vazut cultivand orez si am fost uimita de faptul ca tot acest proces il faceau cu mainile goale, pentru ca asa sa fie mult mai legati de natura. Le-am vizitat si casa, dar si templul pe care il aveau in curte. Ne-au povestit ca in fiecare locuinta, locul cel mai bun si mai frumos este dedicat zeilor.

In aceasta vacanta am avut parte de foar-te multe premiere: m-am plimbat cu elefantul, am facut parasailing deasupra oceanului, am hranit pinguini si am gustat cele mai ciudate si mai extravagante preparate culinare.
Un alt loc care mi-a ramas pentru totdeauna in minte este o gradina chinezeasca pe care am vizitat-o in Singapore. Era cam de marimea unui cartier din Bucuresti si puteai vedea acolo cam… orice: lacuri cu pesti, bonsai vechi de sute de ani, pagode si, cel mai dragut, puteai hrani broastele testoase.

Stiri si divertisment
Am avut norocul sa ma indragostesc la prima vedere de munca in televiziune si din prima clipa am simtit ca Pro Tv e locul in care pot sa evoluez si sa-mi explorez limitele. De aproape zece ani aduc in casele oamenilor, cele mai importante informatii despre ce se intampla prin lume, iar de mai bine de trei ani am sansa sa experimentez un nou gen de televiziune, divertismentul, prin intermediul emisiunii "Week-end cu Monica Dascalu", pe care o prezint la Pro Tv International.