9.9 C
București
miercuri, 23 octombrie 2024
AcasăSpecialMIX: "Nu va pot spune cand va fi gata Autostrada Bechtel"

MIX: „Nu va pot spune cand va fi gata Autostrada Bechtel”

» Bechtel cere autoritatilor teren pentru construirea Autostrazii Transilvania, dar Guvernul intarzie sa rezolve problema pamantului pe care ar urma sa munceasca oamenii si utilajele companiei americane.

Proiectul autostrazii transilvania, construita de compania americana Bechtel, este unul dintre cele mai disputate subiecte de presa din Romania. Daca ar fi puse cap la cap, articolele publicate pe aceasta tema ar acoperi, probabil, o suprafata dubla fata de cea pe care o va avea in final autostrada. Cu toate acestea, discutia publica despre autostrada are o sumedenie de zone obscure. Printre ele se numara si cea referitoare la responsabilitatea pentru intarzierea proiectului. Pentru a face lumina, am realizat acest interviu cu managerul proiectului, Michael Mix.

» Care este situatia Autostrazii Transilvania in prezent?
Michael Mix: Chiar acum este o perioada cu adevarat interesanta, pentru ca derulam foarte multe si diferite activitati de construire in acelasi timp. Este vorba de excavari de-a lungul traseului autostrazii, de construirea infrastructurii, de finalizarea turnarii asfaltului. Chiar in prezent suntem foarte aproape de finalizarea lucrului pe anumite sectoare, ceea ce inseamna, de pilda, cosmetizarea finala a lucrarilor ori instalarea elementelor de siguranta necesare autostrazii. Deci este vorba de un timp foarte productiv, acolo unde putem lucra.

» Dar exista intarzieri daca tinem cont de programul asumat de Bechtel?
Michael Mix: Intreaga idee a construirii unei autostrazi este bazata pe asigurarea unui flux continuu de locuri unde poti munci. Resursele umane, cele materiale, stafful de care dispui trebuie sa lucreze la ceea ce pot face mai bine. Trebuie deci sa dispunem de o cale inainte pentru lucru, de un front de lucru.
Daca nu avem acest front de lucru, atunci programul intra intr-un impas. Adevarul este ca, de fapt, inca nu dispunem de tot terenul pe care ar trebui sa construim sectiunile autostrazii. Trebuie sa ne concentram asupra acestui lucru si sa permitem fortei de munca sa lucreze ceea ce poate cel mai bine.

» Aceasta situatie priveste doar judetul Cluj sau si celelalte judete unde Bechtel lucreaza sau ar trebui sa inceapa sa lucreze cat de curand? Ma refer la Bihor si la Salaj.
Michael Mix: Cred ca partea cea mai dificila a realizarii unui proiect de autostrada oriunde in lume este furnizarea terenului catre cel care trebuie sa contruiasca autostrada. Cand ma refer la furnizarea terenului vreau sa spun ca inseamna mai mult decat simpla cumparare a terenului. Este vorba de eliberarea parcelelor de toate retelele de utilitati, de efectuarea tuturor lucrarilor arheologice ce premerg etapa construirii.
Mai este vorba si de rezolvarea tuturor problemelor legate de terenul respectiv, inclusiv a celor legate de infrastructura lui, care trebuie mutata in alta parte. Deci oriunde in lume acest lucru este foarte greu de facut, iar Romania nu face exceptie de la aceasta regula. Adevarul este ca pe ambele sectiuni pe care lucram (n.r. – in Cluj si in Bihor) ne-am confruntat cu astfel de provocari care au avut un impact ce nu poate fi neglijat asupra muncii noastre.

» Cine ar trebui sa va asigure terenul cu pricina?
Michael Mix: Guvernul are responsabilitatea. si asta, din momentul exproprierii si pana la a stabili care sunt planurile legate de viitoarea infrastructura din jurul autostrazii. De pilda, unde anume ar trebui mutate retelele de utilitati. Dar exista probleme si intre diferitele departamente ale Guvernului. Unul dintre ministri are nevoie de teren pentru autostrada, iar altul vrea sa il foloseasca pentru impaduriri. De aceea, trebuie o coordonare foarte buna a relatiilor cu Guvernul.

» Dar exista vreo problema cu o parcela anume?
Michael Mix: Atunci cand am spus ca trebuie sa fie un flux continuu de productie m-am referit si faptul ca situatia terenului trebuie lamurita in totalitate, nu poti sa ai elemente lipsa. De pilda, pe un kilometru liniar de autostrada pot sa fie 100 de proprietari. Situatia lor trebuie lamurita inainte de a te apuca de lucru.

» In acest moment, exista vreo bucata de teren care sa fi fost pusa la dispozitia Bechtel si care sa nu fi fost folosita?
Michael Mix: Nu. In prezent, avem lucrari in desfasurare pe toate segmentele.
 
»Cand anume va fi gata autostrada si care vor fi costurile finale?
Michael Mix: Este o intrebare foarte buna. Din pacate, nu va pot raspunde, deoarece aceste elemente depind de momentul in care vom primi terenul de care avem nevoie pentru lucrari si banii necesari pentru finantarea muncii noastre.

Cele mai citite

Italia, locul unde magnatii discreți mor în condiții suspecte: ancheta finalizată în cazul milionarului Petrescu și moartea misterioasă a lui Michael Lynch ridică mai...

Italia a devenit, în mod surprinzător, scena unor tragedii misterioase în care magnații lumii de afaceri dispar în circumstanțe dubioase. Două cazuri recente, ale...

Revenire spectaculoasă a lui Real Madrid pe teren propriu cu Borussia Dortmund: 5-2(0-2)

Real Madrid, deţinătoarea trofeului, a învins-o pe Borussia Dortmund cu scorul de 5-2, după ce a fost condusă cu 2-0, marţi seara, pe Stadionul...

Nicolae Ciucă îi cere Elenei Lasconi să se retragă din cursa prezidențială și să susțină un proiect veritabil de dreapta

Preşedintele PNL, Nicolae Ciucă, candidat la Preşedinţie, a făcut marţi un apel către contracandidata sa, Elena Lasconi (USR), să se retragă din cursa prezidenţială...
Ultima oră
Pe aceeași temă