» Vesti bune pentru bucurestenii care locuiesc in zona Podului Constanta, dar si pentru cei care tranziteaza zilnic zona respectiva. Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriste, a anuntat ieri ca Tronsonul de metrou 1 Mai – Parcul Bazilescu va fi dat in exploatare in cursul anului viitor.
"Pana la sfarsitul lui 2009 vor fi terminate lucrarile de infrastructura, urmand ca anul viitor sa ne axam pe montarea echipamentelor tehnice, a liniilor si a partii de automatizare. Pentru lucrarile din 2010 avem nevoie de o finantare fie de la bugetul statului, fie dintr-un credit extern. La aceasta ora, lucrarile sunt concentrate pe segmentul de galerii cuprins intre Statia 1 Mai si Podul Constanta, unde trebuie sa subtraversam doua mari retele de alimentare cu apa", a declarat directorul Gheorghe Udriste. Tot pentru anul 2010, acesta a mai anuntat si introducerea in exploatare a 26 de noi trenuri de metrou, care vor inlocui batranele garnituri de pe vremea lui Ceausescu. "In prezent in circulatie se afla 44 de trenuri noi si 33 vechi, majoritatea fiind formate din cate sase vagoane. Pentru ca au depasit deja trei decenii de existenta, trenurile vechi trebuie obligatoriu schimbate.
Noi dispunem deja de sursa de finantare pentru acest proiect, care se va ridica la circa 60 de milioane lei. De asemenea, dispunem si de sursa de finantare, de 45 milioane lei, pentru achizitionarea de lifturi destinate persoanelor cu dizabilitati. Lifturile se vor gasi in fiecare statie de metrou, conform normelor europene", a mai spus Udriste. O a treia sursa de finantare este destinata intocmirii a trei studii tehnice, de prefezabilitate si de fezabilitate pentru alte linii de metrou. Este vorba de continuarea lucrarilor la Magistrala 4, tronsonul Gara de Nord – Izvor-Pieptanari-Gara Progresul. "Dorim sa realizam o legatura intre axa de nord si cea de sud a orasului. Pentru a acoperi cat mai mult din aria subterana a Bucurestiului, intentionam sa realizam si un studiu de fezabilitate pentru linia de metrou Rahova-Piata Unirii-Colentina-Voluntari, dar si un alt studiu pentru continuarea lucrarilor pe Linia 4 – racordul de la Statia Parcul Bazilescu – Laromet", a adaugat directorul Gheorghe Udriste.
La aceasta ora, Metrorex se afla in faza avansata de preluare a documentatiei tehnico-economice necesare construirii liniei Bucuresti- Otopeni, fiind posibil ca statia de debut sa fie Gara de Nord. "Vom relua discutiile cu partea japoneza pentru acordarea unui credit in valoare de 300 de milioane de euro pentru demararea lucrarilor la prima etapa a Liniei de legatura cu Aeroportul Otopeni", a adaugat Udriste.
Metrorex a lansat, totodata, anunturile de intentie pentru atribuirea lucrarilor pe Magistrala V, tronsonul Drumul Taberei-Eroilor. O suma de 808,7 milioane lei, fara TVA, va fi cheltuita pentru lucrari de structura pe tronsonul Raul Doamnei-Eroilor.