8.6 C
București
joi, 18 aprilie 2024
AcasăSpecialMazda Shinari anunţă viitorul

Mazda Shinari anunţă viitorul

Shinari nu este un concept oarecare, ci este însăşi rădăcina din care îşi vor trage inspiraţia viitoarele modele Mazda, pregătite pentru deceniul doi al acestui secol. Şi asta pentru că Shinari introduce noua filozofie a mărcii, denumită Kodo (sufletul mişcării), iar partea frontală a conceptului, preluată cât de curând de modelele de serie, reprezintă o despărţire dramatică de actualul design propus de japonezi.

N-avem de-a face aşadar cu un show-car, ci cu un concept care ne ajută să înţelegem ce vor să transmită designerii mărcii prin maşinile lor pe o piaţă internaţională şi mai ales europeană pe care Mazda – până mai ieri un outsider – se luptă să îşi consolideze poziţia.În timp ce limbajul de design Nagare utilizat până acum folosea extensiv curbe alungite şi forme vălurite, cu rezultate foarte bune (Mazda6) sau doar aproximative (Mazda3), Kodo se va inspira foarte mult din natură, generând forme organice, care vor da impresia că maşinile au suflet, sunt vii. Astfel, grila frontală va renunţa la forma de zâmbet de pe actualele modele şi va propune o formă de fagure, cu unghiuri ascuţite formate de o bandă din aluminiu. În plus, definitoriu pentru fiecare linie din designul noilor Mazda va fi impresia că maşina se află în mişcare în orice moment. Nu degeaba japonezii au lăsat să se înţeleagă că inspiraţia pentru viitoarea Mazda3 va veni de la forma unui… leopard!

Iar la interior avem un design asimetric al bordului într-un cockpit orientat spre şofer, dar şi tehnologii premium ca noua generaţie a sistemului HMI (Human Machine Interface) pentru asistarea şoferului. Aceasta va avea trei moduri: Busi­ness, Pleasure şi Sport, oferind şofe­rului informaţii diverse, de la biografiile persoanelor cu care urmează să se întâlnească, preluate de pe Internet, până la detalii privitoare la curbele din faţa maşinii pentru un condus sportiv în siguranţă. Designerii Mazda ne anunţă că îşi doresc să aducă tuşe din segmentul premium, pentru a poziţiona marca acolo unde îşi doresc clienţii actuali, care văd în Mazda o maşină de statut la un preţ accesibil, nu doar un automobil de volum. Judecând după cum arată Shinari, sunt pe drumul cel bun!

Cele mai citite

Cătălin Cîrstoiu declară că a fost la clinica privată pentru a-și ajuta colegii

Cătălin Cîrstoiu, candidatul coaliţiei PSD-PNL pentru funcţia de primar general al Capitalei, a declarat miercuri seara că a fost la clinica privată deţinută de...

Belgia și Cehia vor ca UE să dea noi sancțiuni împotriva influenței Rusiei în viitoarele alegeri europene

Belgia şi Cehia cer ca Uniunea Europeană să adopte noi sancţiuni pentru a contracara influenţa Rusiei în viitoarele alegeri europene, după ce mai multe...

Un cutremur cu magnitudinea inițială de 6,4 grade pe Richter a lovit sudul Japoniei

Un cutremur cu magnitudinea preliminară de 6,4 grade a lovit miercuri seara sudul Japoniei, a anunțat Agenția Meteorologică Japoneză, citată de Reuters, conform stiripesurse.ro. Epicentrul...
Ultima oră
Pe aceeași temă