Drama la bordul petrolierului „San Carlos”, sub pavilion Malta. Echipajul vasului – printre care se afla si trei romani – a fost atacat si sechestrat de pirati in apele teritoriale ale Somaliei. Corneliu Rarinca (sef mecanic) si Marius Paun (fiter) traiesc in continuare clipe de groaza. Numele celui de-al treilea nu a putut fi aflat Purtatorul de cuvant al Autoritatii Navale Romane, Mona Paraschiv, declara ca, potrivit unor informatii primite din partea Administratiei Maritime Malteze, nava „San Carlos” a fost atacata si capturata de pirati pe data de 20 octombrie 2005, la bord aflandu-se 25 de membri ai echipajului. Reprezentantul ANR spune ca pe 22 octombrie armatorii navei au informat Autoritatea Maritima Malteza ca au fost contactati de rapitori si de comandantul navei, care au confirmat ca nava se afla la ancora, la cateva mile marine in largul coastelor Somaliei, si ca echipajul este sanatos. „Piratii au informat, de asemenea, ca armatorii ii vor contacta astazi sau maine, pentru a-si formula cererile”, adauga Mona Paraschiv. Reprezentantul Federatiei Internationale a Transportatorilor Maritimi (ITF), Adrian Mihalcioiu, a anuntat ca primele masuri luate dupa aflarea vestii au fost notificarea comandamentului central al ITF, din Londra, si a centrului pentru combaterea pirateriei din Kuala Lumpur (Malaiezia). Mihalcioiu spune ca se asteapta ca rapitorii sa ceara bani in schimbul eliberarii marinarilor, aceasta fiind o practica uzuala in apele Somaliei. „In majoritatea cazurilor, rapitorii cer bani. Sunt foarte rare cazurile cand revendicarile au alta natura”, spune Mihalcioiu. De obicei, in aceste cazuri, rapitorii actioneaza in bande bine organizate. Ei urmaresc navele la bordul unor salupe foarte puternice, dotate de multe ori cu doua motoare. Navele nu au nici o sansa in aceasta cursa. Piratii sunt inarmati cu pistoale, mitraliere sau AG-uri, iar marinarii nu se pot impotrivi rafalelor de gloante pe care acestia le trag la apropierea de vapor. In ceea ce priveste recuperarea marinarilor, autoritatile spun ca au mainile legate deoarece incidentul nu s-a petrecut in apele teritoriale romanesti. Petrolierul „San Carlos” are o capacitate de 30.000 tdw, a fost construit in 1977 si apartine companiei grecesti „Trust Oil”.