sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăSpecialMarijuana incetineste evolutia maladiei Alzheimer

Marijuana incetineste evolutia maladiei Alzheimer

Concluzia unui studiu realizat de o echipa de cercetatori americani si publicat in revista „Molecular Pharmaceutics” este ca marijuana ar putea incetini evolutia maladiei Alzheimer, intrucat contine un ingredient activ care pastreaza nivelul unui neurotransmitator important ce permite creierului sa functioneze, a transmis Reuters.
Cercetatorii de la Scripps Research Institute din California au descoperit ca acest ingredient activ din marijuana, delta-9-tetrahydrocannabinol sau THC, poate preveni distrugerea neurotransmitatorului acetilcolina intr-un mod mult mai eficient decat medicamentele existente pe piata.
THC este, de asemenea, mai eficient in blocarea grupurilor de proteine care inhiba memoria si cunoasterea in cazul pacientilor cu Alzheimer, se indica in acest studiu.
Cercetatorii au declarat ca descoperirea ar putea sta la baza conceperii unor medicamente mult mai eficiente pentru tratarea maladiei Alzheimer, principala cauza a aparitiei dementei in randul persoanelor in varsta. Persoanele atinse de Alzheimer sufera de pierderi de memorie, capacitate diminuata de a lua decizii si scaderea capacitatii de a comunica.
Detinerea de marijuana in scop recreativ este considerata ilegala in multe parti ale lumii, dar unele state permit detinerea drogului in scopuri medicale, cum ar fi tratarea glaucomului si in reducerea efectelor secundare ale medicamentelor utilizate pentru tratarea cancerului sau a maladiei SIDA.