18.1 C
București
sâmbătă, 5 octombrie 2024
AcasăSpecialMarii retaileri cumpara masiv din Occident

Marii retaileri cumpara masiv din Occident

» Ofertele pentru unele produse romanesti nu sunt satisfacatoare la capitolele calitate, pret si aprovizionare.

» Lanturile de hipermarket-uri vor achizitiona mai multa marfa din UE, pentru a acoperi cererea interna.

» Pentru a-si asigura locurile pe rafturile retailerilor, fabricantii romani trebuie sa devina competitivi.

Retailerii din Romania achizitioneaza din ce in ce mai multe produse din UE, pentru a satisface cererea consumatorilor. Cu toate ca achizitiile intracomunitare de marfuri nu detin inca o pondere foarte mare in volumul total al produselor comercializate de marile lanturi de magazine, tendinta crescatoare a acestora este evidenta. "Am imbogatit gama cu produse din import, insa este destul de devreme pentru a afirma ca sunt modificari substantiale la nivel de pondere a importurilor in volumul produselor pe care le comercializam", a declarat Andreea Mihai, director de marketing al Carrefour Romania. Ea a precizat ca reteaua Carrefour are importuri mai mari la textile si la articolele de bazar – jucarii, amenajarea casei, vesela etc. Nici discounterul Plus nu poate sustine ca ponderea alimentelor importate a crescut foarte mult, insa subliniaza ca pretul multor marfuri a scazut dupa eliminarea taxelor vamale. "Datorita desfiintarii barierelor vamale si a faptului ca noi incercam sa dam mai departe toate aceste avantaje, respectiv scaderile de pret, catre clientii nostri a crescut volumul vanzarilor si implicit volumul importurilor", a declarat Gunter Grieb, directorul general al Kaufland Romania.

Oferta nesatisfacatoare
Marile magazine au nominalizat cateva produse pentru care nu considera oferta interna satisfacatoare in acest moment (din punct de vedere al preturilor prea mari de pe piata romaneasca, al calitatii, al fluctuatiilor in aprovizionare etc.). Plus remarca un deficit la: iaurtul de fructe, cafea, dulciuri/fursecuri si sucuri naturale. Kaufland sustine ca deficitul este la legume-fructe. "Politica lantului Kaufland este promovarea in principal a produselor romanesti. Verificam mai intai oferta de produse autohtone si le preferam pe acestea in cazul in care corespund din punct de vedere calitativ si al pretului. Nu va putem defini produse necorespunzatoare. Un exemplu bun este cel al legumelor si fructelor in perioada de iarna. Deoarece in sezonul de iarna furnizorii locali nu pot oferi intregul sortiment si cantitatile de care avem nevoie, suntem nevoiti sa recurgem la importuri", a spus Gunter Grieb. Deficitul la legume a fost constatat si de catre reteaua Carrefour. "Legumele sunt produsele pentru care oferta interna nu este satisfacatoare la nivel de calitate, pret, aprovizionare", a precizat Andreea Mihai.
Pentru semestrul al doilea al anului, retailerii estimeaza ca volumul importurilor va creste, atat din cauza ofertei interne insuficiente, cat si a cererii de marci internationale. "Volumul marfurilor importate va creste in continuare in urmatoarea perioada", a aratat directorul de marketing al Carrefour. "Datorita dinamicii din sortiment si a cererii clientilor incercam in permanenta sa oferim consumatorilor ceea ce isi doresc. Cum cererea de marci internationale importate este in crestere, probabil vom creste si noi volumul importurilor", a spus directorul Kaufland. "Volumul produselor importate si comercializate in reteaua Plus va evolua in functie de cerintele pietei, nu neaparat datorita eliminarii taxelor vamale", a subliniat, la randul ei, Ioana Marginean, director de marketing la Plus.

Solutii
Solutiile pentru cresterea ponderii produselor autohtone in marfurile comercializate de marii retaileri presupun investitii si strategii inovative din partea producatorilor. In opinia directorului de marketing al Carrefour, producatorii romani trebuie sa faca investitii, pentru a deveni mai competitivi: "Ei trebuie sa investeasca. Produsele pe care le comercializam trebuie sa respecte standardele in vigoare si in acelasi timp pretul trebuie sa ramana competitiv. Nu in ultimul rand, ei trebuie sa poata produce conform cerintelor pietei, caci nu toata cererea poate fi satisfacuta la aceasta ora". "In opinia noastra, producatorii interni ar trebui sa incerce sa optimizeze raportul calitate-pret al produselor lor si, nu in ultimul rand, sa acorde o atentie sporita crearii unui ambalaj al produsului cat mai atractiv si mai practic, care sa corespunda exigentelor consumatorilor si ale pietei", spune si directorul de marketing al Plus. La randul sau, directorul general al Kaufland sustine ca "producatorii interni trebuie sa se alinieze la normele internationale, sa isi imbunatateasca tehnica de productie pentru a putea tine pasul cu producatorii internationali. Astfel vor putea avea un randament mult mai ridicat si vor putea asigura produse de calitate la preturi competitive".

Deficit cronic
Potrivit Institutului National de Statistica, la sfarsitul lunii aprilie, deficitul comercial a fost de 5,67 miliarde de euro, cu 65,8% mai mult decat in intervalul similar din 2006, cu un sold negativ de 4,3 miliarde de euro in comertul cu statele UE. In primele luni din 2007, deficitul a crescut – 1,23 mld. euro – in ianuarie; 1,36 mld. euro – in februarie, 1,44 mld. euro – in martie si 1,58 mld. euro – in aprilie. Cea mai consistenta parte a introducerilor intracomunitare a fost reprezentata de autovehicule, aparate si echipamente electrice.

Cele mai citite

Autorul, scenaristul şi regizorul francez Michel Blanc a murit la vârsta de 72 de ani

Michel Blanc, cunoscut actor, scenarist și regizor francez, a murit la vârsta de 72 de ani în urma unui infarct. Michel Blanc s-a stins din...

Suspendare drastică pentru fotbalistul care și-a mușcat adversarul de gât!

Atacantul Milutin Osmajic, de la Preston North End, a primit o suspendare de opt meciuri, după ce a mușcat de gât un adversar în...

Cum l-a cunoscut Ana Bodea pe Valentin Butnaru

Ana Bodea și Valentin Butnaru formează un cuplu de mai bine de un an și sunt colegi în același trust de presă, unde Valentin...
Ultima oră
Pe aceeași temă