Ghidul managerului de presa" a fost lansat ieri la Centrul Cultural American de catre Editura Humanitas si organizatia neguvernamentala Freedom House. La lansare au vorbit Excelenta Sa Nicholas Taubman, ambasadorul SUA, Emil Hurezeanu, director editorial Romania Libera, Cristina Guseth, presedintele Freedom House Romania, Cristina Simion, coordonatorul cartii, si Gabriel Liiceanu, directorul editurii Humanitas. Tiparita intr-un tiraj de 2000 de exemplare, "Ghidul managerului de presa" poate fi cumparat la un pret de 23 – 24 de lei din librarii. Cartea, aparuta cu sprijinul Ambasadei SUA, este structurata pe opt capitole scrise de opt profesionisti ai domeniilor luate in discutie: Silviu Ispas vorbeste despre lansarea si gestionarea intreprinderilor de presa, Daniela Cristescu si Cristina Simion despre marketingul mediei scrise, iar Arina Ureche si Liviu Burlacu despre rolul bazelor de date si al tirajelor. Designerul Vlad Arghir dezvaluie cate ceva despre cum ar trebui sa arate un ziar ca sa se vanda, juristul Delia Mucica ia in discutie problemele drepturilor de autor, un capitol la care presa romaneasca are dificultati. Un capitol care va fi cu siguranta gustat chiar de nespecialisti apartine experimentatului om de presa Catalin Tolontan. El ofera "50 de sfaturi pentru managerii de redactie", discutand problemele dintr-o redactie si oferind solutii ingenioase de depasire a lor.