1.6 C
București
miercuri, 15 ianuarie 2025
AcasăSpecialMai putina birocratie pentru comandantii de nave

Mai putina birocratie pentru comandantii de nave

De curand au intrat in vigoare noi prevederi prin care s-a simplificat foarte mult intocmirea formalitatilor pentru navele de navigatie interioara. Pe 6 februarie 2007, a fost publicat in Monitorul Oficial Ordinul nr. 2473/2006 privind efectuarea formalitatilor de sosire/plecare in/din porturile romanesti a navelor de navigatie interioara, normativ ce a intrat in vigoare de la data publicarii. Prin acest document se reglementeaza efectuarea formalitatilor de sosire respectiv plecare din porturile romanesti a navelor de navigatie interioara, indiferent de pavilionul pe care il arboreaza acestea. Pentru a opera intr-unul din porturile maritime romanesti, comandantii navelor de navigatie interioara sau ai convoaielor fluviale erau nevoiti sa faca sa ia o geanta de documente la subrat si sa se prezinte la capitanie pentru obtinerea permisului de intrare in port. Dupa ce incarca sau descarca, dupa caz, acelasi comandant trebuia sa mai faca un drum la capitania portului pentru a intocmi formalitatile de iesire din port. Pentru ca aceste “plimbari” nu reprezentau altceva decat o mare pierdere de timp pentru convoiul respectiv si implicit de bani pentru armator, la propunerea Autoritatii Navale Romane (ANR), ministrul Transporturilor a emis un Ordin care simplifica mult procedura. Directorul general adjunct al Autoritatii Navale Romane, Valentin Serbanescu, a afirmat ca, publicarea ordinului 2.473/2006, pentru obtinerea permisului de intrare sau de plecare din port comandantul navei de navigatie interioara trebuie doar sa transmita documentele catre capitanie prin mijloace electronice de comunicatie. Documentele necesare pentru obtinerea avizului sunt declaratia generala, lista de echipaj, cea de pasageri (in cazul navelor fluviale de croaziera), permisul de plecare din ultimul port si documentele de insotire a marfii (in cazul convoaielor de marfa). Aceste documente pot fi transmise si de agentul sau armatorul navei, nu numai de comandant.

Cele mai citite

Guvernanții ar putea scădea salariile cu 3%. Cum s-ar petrece acest lucru

Pentru a strânge mai mulți bani, guvernanții plănuiesc să schimbe modul în care sunt impozitate salariile. O variantă discutată ar fi comasarea impozitului pe...

Scandal în Premier League! Decizie controversată după o lovitură aplicată lui Marc Cucurella

Marc Cucurella, fundașul stânga al echipei Chelsea, a fost lovit în gât de David Brooks de la Bournemouth, însă arbitrul a ales să acorde...

Orașele României, în cursa pentru atragerea de tineri

Orașele sunt sub o presiune constantă de a deveni atractive, pentru a reține tinerii și a preveni declinul demografic Orasele mari precum București, Timișoara, Cluj,...
Ultima oră
Pe aceeași temă