Premiera pentru portul Constanta. In curand, aici vor sosi doua macarale Super-Post Panamax, care vor pemite ca Terminalul de Containere de pe Molul II S sa-si sporeasca performantele si capacitatea operarii. Gratie performantelor Ter-minalului de Containere de pe Mol II S, Portul Constanta s-a transformat in ultimii doi ani in principalul hub de containere de la Marea Neagra. Cerintele crescande impuse de intensificarea traficului containerizat au condus la realizarea de inves-titii ulterioare in sporirea capacitatii terminalului, astfel incat la sfarsitul anului 2006 acesta a operat peste 840.000 TEU-uri, iar pana la sfarsitul lui 2007 se estimeaza a se opera peste 1.000.000 TEU-uri. Cele doua macarale sunt construite de catre Shanghai Zhenhua Port Machinery Co. China si pot ridica doua containere in acelasi timp de pe nava. "Terminalul de Containere de pe Molul II S, asa cum a fost dat el in folosinta in anul 2004 (capacitate de 325.000 TEU-uri), reprezinta o investitie a CN APM SA Constanta. Infrastructura terminalului a fost incredintata spre operare actualului operator, alaturi de elemente de suprastructura precum cele trei macarale Post-Panamax aflate in prezent in dotarea actualului operator", a declarat Mircea Banias, director general al CN APMC.
Argument forte pentru dezvoltarea portului
Macaralele instalate in portul Constanta au o capacitate de ridicare de 61 tone sub spreader (dispozitiv de ridicare a containerelor) si 71 tone sub carlig. Lungimea maxima operabila a bratului macaralei la nava este de 52 m, echivalentul a 18 randuri de containere. Inaltimea maxima de ridicare sub spreader a containerelor de la nivelul cheului este de 36 de metri. Aceste caracteristici ale echipamentelor fac posibila operarea optima a navelor de mare capacitate. De asemenea, instalarea acestor echipamente ajuta la mentinerea pozitiei de lider
a Portului Constanta intre porturile de la Marea Neagra.