6.3 C
București
sâmbătă, 16 noiembrie 2024
AcasăSpecialLinii ferate privatizate in Transilvania

Linii ferate privatizate in Transilvania

– Operatorii privati au inchiriat caile ferate ale statului ca sa isi transporte mai ieftin marfa si navetistii.

Transportul de marfa si calatori desfasurat de Compania Nationala de Cai Ferate Romane incepe sa gaseasca concurenti seriosi in operatorii privati care au inceput, cu precadere de anul trecut, sa inchirieze diferite sectii si in judetele din Transilvania. Ei se pare rutele scurte pe care circula de obicei navetistii. Astfel, de saptamana viitoare, firma oradeana SC "Via Terra Spedition" SRL va incepe operarea efectiva a sectiei de circulatie Bistrita – Bistrita Bargaului. Pe aceasta linie vor circula patru trenuri personale, care vor pleca din Bistrita la orele 03.45, 07.30, 15.30 si 19.20 spre satele de pe Valea Bargaului. La inceputul lunii februarie, aceeasi firma va incepe operarea sectiei de circulatie Satu Mare – Botiz – Bixad.

 

Totul dupa ce din 14 decembrie, alt operator privat – «Regional Trans» – a prelungit trasele de circulatie ale trenurilor proprii de la Holod la Arad, respectiv de la Holod la Oradea. SC Via Terra Spedition SRL opereaza in mai multe zone ale tarii: Beius, Sudrigiu, Stei, Otelul Rosu, Cluj-Napoca si Buzau. Licitatia pentru ce-a de-a doua sectie din Bistrita-Nasaud a avut loc in luna august a anului trecut. Potrivit reprezentantilor societatii, "in cazul in care calatorii cu abonamente deja cumparate pe aceasta sectie sunt respinsi la transport de catre SC Via Terra Spedition SRL, dupa data de 17 ianuarie 2009 se va proceda la restituirea contravalorii zilelor neutilizate, fara a se retine procentul de procesare". Un alt operator feroviar privat care si-a facut loc in Bistrita-Nasaud este SC Regio Trans SRL, care a inchiriat in urma cu doua luni liniile ferate spre Ludus. Trenurile care circulau inainte de «privatizare» pe aceasta ruta erau cele cu cel mai crescut grad de infractionalitate. 

ANCHETE
Numai in cursul anului 2008, politistii de la Serviciul "Transporturi Feroviare" din cadrul IPJ Bistrita-Nasaud au inaintat parchetului patru dosare in care au fost cercetati opt "nasi" , sefi de tren si conductori, pentru luare de mita si abuz in serviciu. Toti au fost prinsi in flagrant in trenurile de pe rutele scurte asemeni celor scoase la licitatie de Compania Nationala de Cai Ferate Romane. De departe, trenul cu cei mai multi blatisti era Ludusanul, insa, potrivit politistilor, situatia s-a schimbat de cand pe respectiva ruta a fost introdus un tren privat.

Cele mai citite

Rareș Bogdan contestă demersurile lui Marcel Ciolacu: „Un joc politic pentru a-l favoriza pe George Simion”

Europarlamentarul PNL îl acuză pe premierul Marcel Ciolacu de manipulare prin publicarea unui document ucrainean care explică interdicția lui George Simion în Ucraina. Rareș...

4 idei ingenioase de depozitare pentru chiriașii cu spațiu limitat  

Pentru a oferi o experiență cât mai plăcută, noi și partenerii noștri folosim tehnologii precum cookie-urile pentru a stoca și / sau a...

Editoarea unui jurnal științific demisionează după ce a numit generația X „fasciști” în urma victoriei lui Trump

Laura Helmuth, editoare la Scientific American, a demisionat joi, după o serie de postări controversate pe rețelele sociale în care a criticat votanții pe care...
Ultima oră
Pe aceeași temă