19.7 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăSpecialLifturi blocate pentru a face economie pe timp de criza

Lifturi blocate pentru a face economie pe timp de criza

» Trei dintre cele mai importante institutii publice din Botosani, Directia de Finante, Parchetul si Tribunalul, au restrictionat accesul la lifturi pentru a reduce cheltuielile in contextul crizei financiare.

» Economiile estimate prin neutilizarea liftului in Palatul de Justitie din Botosani sunt estimate la 60-70 de milioane de lei vechi lunar.

» La Directia de Finante Publice Botosani, masura restrictionarii lifturilor a fost luata dupa ce ministerul de resort a cerut reducerea cheltuielilor.

Botosanenii care au mers in ultimele zile la Parchetul de pe langa Tribunalul Botosani sau la Tribunal au avut surpriza sa constate ca lifturile care i-ar fi ajutat sa ajunga la etajele superioare nu mai functioneaza.
Inca de saptamana trecuta la Tribunalul si la Parchetul din Botosani lifturile au fost blocate pentru a face economie pe timp de criza. Cele doua institutii publice sunt gazduite de Palatul Justitiei, un imobil cu patru etaje. "La transportul cu liftul au acces doar persoanele cu handicap si varstnicii. Astfel estimam ca vom face economii de 60-70 milioane lei vechi lunar", a declarat purtatorul de cuvant al Parchetului de pe langa Tribunalul Botosani, procurorul Aurel Simion. Acesta a adaugat ca si in ceea ce priveste transmiterea de date in format print se face economie, tot ca urmare a crizei. Astfel, toate instiintarile aduse partilor, in cazurile aflate in ancheta la procurori sau in cele pe rolul instantelor sunt trimise in format mai mic decat cel folosit pana acum.

De asemenea, apelurile telefonice din interiorul celor doua institutii sunt limitate la doar trei minute, dupa care convorbirea este intrerupta automat.
Criza aduce restrictii si la Directia Generala a Finantelor Publice Botosani. Directorul Fiscului botosanean, Doru Alupoaiei, a declarat ca Ministerul Finantelor a sugerat directiilor din teritoriu sa faca economii lunare de 20-25% din totalul cheltuielilor. Din acest motiv, pe lifturile de la Directia Generala a Finantelor Publice Botosani, care functioneaza intr-o cladire cu cinci nivele este afisat anuntul "Atentie! Liftul nu functioneaza". "Am restrictionat accesul la transportul cu liftul in intervalul orar 8.00-16.00, atunci cand se afla cei mai multi angajati la munca, dar am restrictionat si accesul la telefonie. Astfel, doar sefii de servicii au parole pentru a putea suna in exteriorul Finantelor", a precizat Alupoaiei.

Totodata, finantistii sunt fortati sa faca economie si la produse de birotica si papetarie. seful acestei directii se asteapta ca economiile realizate la capitolul cheltuieli sa se incadreze in limitele sugerate de conducerea Ministerului de Finante.

» Functionarii, evaluati
Criza financiara ar putea afecta si Primaria Municipiului Botosani. La inceputul anului, primarul Catalin Flutur avertiza ca exista riscul ca unii angajati sa-si piarda locurile de munca. Salariatii primariei urmeaza sa fie evaluati si, in functie de rezultate, ar putea parasi institutia. "Cei care nu isi fac treaba vor fi rugati in mod elegant sa ne lase sa ne-o facem noi, cei care dorim sa facem cu adevarat ceva. Noi stim de pe acum cine isi face treaba si cine nu", a declarat Flutur.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă