Trei contestaţii au fost depuse la licitaţia privind construirea pistei de 2.100 de metri a Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca. Licitaţia a fost adjudecată de o asociere de trei firme pentru suma de 137 de milioane de lei, astfel că începerea lucrărilor va întârziată cu cel puţin o lună, transmite Mediafax.
„În termenul legal, care a expirat, luni, la ora 0.00, au fost depuse trei contestaţii la licitaţia de construire a pistei de 2.100 de metri, organizată de CJ Cluj, de către alţi participanţi la licitaţie, o firmă şi două asocieri de firme.
Autoritatea contractantă va formula un punct de vedere pe care îl va transmite Comisiei Naţionale de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) care, în termenul legal de 20 de zile, trebuie să formuleze un punct de vedere asupra acestei situaţii. Contestaţiile vor fi postate pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP)”, se arată într-un comunicat de presă transmis, marţi, de CJ Cluj.
Preşedintele comisiei de licitaţie, vicepreşedintele CJ Cluj, Radu Bica, a declarat, marţi, că aceste contestaţii vor întârzia cu cel puţin o lună începerea lucrărilor, în cazul în care nu se va ajunge în instanţă.
„Noi vom cere CNSC să analizeze cu celeritate aceste contestaţii pentru a nu pierde timp. Va întârzia cu cel puţin o lună începerea lucrărilor. În cazul în care vom avea câştig de cauză, vom cere despăgubiri materiale de la firmele care au contestat licitaţia”, a spus Bica.
Consiliul Judeţean Cluj a stabilit, în 16 iunie, câştigătorul licitaţiei pentru construirea noii pistei de 2.100 de metri a Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, acesta fiind o asociere de trei firme care a depus o ofertă de 137 de milioane de lei.
Preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe, declara, într-o conferinţă de presă, că lucrările vor fi finalizate în şase luni de la semnarea contractului.
„Câştigătorul licitaţiei pentru noua pistă de 2.100 de metri a Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca este o asociere de trei firme – SCC Napoca SA – SC ICCO Systems SRL – SC Geo Arc SRL, care a oferit preţul de 137 de milioane de lei. Termenul de finalizare a lucrărilor este de şase luni de la data semnării contractului”, spunea Tişe.
Potrivit acestuia, vechea pistă a aeroportului nu mai face faţă actualelor cerinţe generate de creşterea numărului de mişcări şi a greutăţii noilor aeronave.
„Noua pistă va fi construită în două etape, începând cu acest prim segment de 2.100 de metri, ceea ce va permite preluarea traficului, iar prelungirea ulterioară, până la 3.500 de metri, se va face după finalizarea procesului de despăgubiri şi deviere a cursului Someşului, cel mai probabil în cursul anului viitor. Actuala pistă va fi păstrată ca şi cale de rulare”, afirma Tişe.
Preşedintele comisiei de licitaţie, vicepreşedintele CJ Cluj Radu Bica, declara, la rândul său, în aceeaşi conferinţă de presă, că la licitaţia organizată în luna aprilie au fost depuse şase oferte, din care patru au fost declarate neconforme, astfel că în finală s-au calificat asocierea SCC Napoca – SC ICCO Systems – SC Geo Arc, pe de-o parte, şi firma Romstrade, de cealaltă parte.