Doar două mici tronsoane de drum de pe diametrala Buzeşti-Berzei au fost date în folosinţă, la cinci ani după ce a fost aprobat planul urbanistic zonal pentru acest proiect.
Şoferii pot circula de astăzi pe diametrala Buzeşti-Berzei, pe tronsonul cuprins între Piaţa Victoriei şi Occidentului, după ce în urmă cu două săptămâni a mai fost inaugurată o porţiune, între Calea Plevnei şi Ştirbei Vodă.
În primele două luni din 2012, lucrările ar putea avansa până la Hala Matache, însă şantierul ar putea fi din nou blocat, aşa cum s-a întâmplat şi în vară. „Până atunci, sper să se ia o hotărâre în privinţa acesteia (n.r. Hala Matache), pentru că, altfel, stăm cu lucrările pe loc”, a explicat primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu.
Lucrările de consolidare ale Halei Matache sunt îngreunate de o conductă veche de 85 de ani, care trece pe sub hală, şi dacă s-ar săpa în zona aceasta ar fi un risc foarte mare de prăbuşire a pereţilor, după cum a anunţat recent primarul. Pe de altă parte, soluţia propusă de edili, de strămutare a halei şi alinierea ei în rând cu celelalte case, nu a fost agreată. Despre Hala Matache s-a tot discutat de când au început lucrările în zonă, iar ONG-urile au cerut păstrarea monumentului pe actualul amplasament.
Probleme au mai fost şi cu exproprierile şi autorizaţiile de construire a noului drum care au fost anulate de instanţe, la solicitarea unor ONG-uri care au dorit oprirea demolărilor în zonă, mai ales a clădirilor cu statut de monument istoric. Astfel, proiectul aprobat în 2006 şi pentru care a fost alocată finanţare încă de atunci e departe de a fi gata după cinci ani.
Configuraţia bulevardului
Diametrala Buzeşti-Berzei-Uranus este un bulevard cu câte două benzi pe sens şi bandă pentru biciclişti, cu trotuare cu o lăţime cuprinsă între trei şi cinci metri şi linie de tramvai pe zona mediană, reprezentând o alternativă pentru ruta Bd. Lascăr Catargiu – Bd. Magheru – Bd. Dimitrie Cantemir.
Proiectul are trei etape, prima vizând tronsonul dintre Piaţa Victoriei – Vasile Pârvan, a doua Vasile Pârvan – Piaţa George Coşbuc şi a treia Piaţa George Coşbuc- Gara Progresul.
Prima etapă este împărţită în cinci tronsoane şi a început cu amenajarea străzii Berzei de la Piaţa Victoriei până la strada Occidentului, unde linia de tramvai şi strada sunt finalizate în proporţie de 100%, rămânând nerealizată zona de racordare dintre tronsoanele doi şi trei, care în momentul de faţă sunt blocate, nefiind definitivată soluţia pentru zona Halei Matache.