Deşi 2012 este important pentru industria auto din România mai ales datorită lansării noului model Dacia Lodgy, precum şi a mult-aşteptatului Ford B-Max, produs la Craiova, aceste două modele nu vor face volume mari de vânzări pe piaţa internă. Există însă patru nou-veniţi care vor atrage cu siguranţă atenţia.
Noul Ford Mondeo
Cu un design ce va avea destule lucruri în comun cu conceptul Evos prezentat în imaginea alăturată, noul Ford Mondeo promite să spargă barierele în clasa medie, tot aşa cum a făcut-o noul Focus în zona compactelor. Atuurile pe care va conta noul model ţin atât de design, cât şi de dotările de ultimă oră pe care acesta le va propune. Modelul de serie va folosi cu siguranţă grila frontală hexagonală, farurile înguste şi alungite (noua modă pentru următorii 10 ani, a se observa şi viitoarele modele BMW, Skoda, Renault şi Opel), precum şi o capotă cu nervuri pronunţate.
Noua navă amiral Ford va propune, printre altele, un sistem de vectorizare a cuplului pe puntea faţă (permite abordarea sigură a virajelor, în viteză), sistem stop-start, recuperarea energiei de frânare, elemente aerodinamice active pentru reducerea consumului de carburant, sistemul multimedia SYNC cu conectare la internet, precum şi sisteme de avertizare a depăşirii bandei de circulaţie şi a intrării unui autovehicul în unghiul mort, sau chiar de automatizare a parcării.
Revenim cu privire la el la acest început de an, după lansarea de la Detroit. În showroom-uri îl vedem însă abia la vară.
Audi A3
Aşteptată în vară în România, noua generaţie a compactei Audi va avea un design cu muchii mai ascuţite, asemănător conceptului A3 Sedan prezentat la Geneva în 2011. LED-urile şi grila frontală proeminentă vor fi completate de un interior ce se va afla la acelaşi nivel cu cel de pe noile A6 şi A1 în privinţa calităţii materialelor, dotat generos cu gadgeturi premium, cum ar fi un sistem de navigaţie care afişează indicaţiile pe o hartă Google Maps, actualizată printr-o conexiune la internet.
Motorizările cuprind unităţi pe benzină de 1,2, 1,4, 1,8 si 2 litri, toate turbo, cu puteri între 110 şi peste 210 CP, precum şi unităţi turbodiesel de 1,6 şi 2 litri cu puteri între 110 şi 177 CP. Marea noutate vine din partea platformei – noul A3 este bazat pe noul şasiu MQB al grupului VAG, cu specificaţia că va avea mai multe elemente de aluminiu decât noul Volkswagen Golf 7, bazat pe aceeaşi platformă şi aşteptat spre finalul anului.
Normal, Audi adaugă elemente premium acestui şasiu, cum ar fi Audi Drive Select (şoferul selecţionează modul de răspuns al maşinii la stilul de condus) şi amortizoarele autoadaptive.
Skoda Popular
Skoda are trei lansări mari pentru 2012: urbanul Skoda Citigo în primăvară, noua Skoda Octavia în toamnă, la Paris, iar sedanul Skoda Popular la o dată care rămâne să fie anunţată.
Nu ştim încă exact numele acestui sedan bazat pe conceptul MissionL prezentat la Frankfurt, însă ştim că va deveni extrem de rapid o maşină omniprezentă pe străzile din România. Argumente sunt destule: mai ieftin decât Octavia, ceva mai scurt, dar cu un interior şi un portbagaj spaţios şi mai ales cu un design exterior care, dacă va respecta liniile conceptului MissionL, va aduce teribil a Audi, noul sedan produs în Cehia pare prea bun pentru români ca să fie adevărat.
Nu va fi un concurent pentru actualul Logan (mai mic ca dimensiuni), ci va reprezenta o ofertă de sine stătătoare între Fabia şi Octavia, cel mai probabil în zona de preţ 10.000-14.000 de euro.
BMW Seria 3
Deja prezentată oficial, noua Seria 3 va fi pe străzile din România din această primăvară. Noua generaţie
este mai lungă şi mai lată decât precedenta, interiorul a fost regândit pentru a oferi mai mult spaţiu de stocare pentru familii, precum şi materiale de calitate mai bună, iar lista de gadgeturi disponibile în standard sau în opţiune este interminabilă.
Şasiul îşi păstrează nota sportivă, caroseria a fost rigidizată în continuare, însă spectacolul se întâmplă chiar sub capotă: acolo avem o linie de motoare care include propulsoare noi, cum este 328i, capabil să efectueze un sprint de la 0-100 km/h în 5,7 secunde dar să consume circa 7% în medie, sau 335i, care atinge suta în 5,4 secunde şi consumă în medie doar 7,2%.
Şoferul va fi asistat, printre multe altele, de sistemele de detecţie a unghiului mort şi a părăsirii involuntare a benzii de circulaţie, precum şi de un sistem de avertizare în caz de coliziune iminentă.