Santierul naval Daewoo Mangalia Heavy Industries a fost, sambata, gazda ceremoniei de botez a proiectului 4054: un portcontainer de mari dimensiuni, care va naviga pe oceanele lumii sub numele de MSC CAROUGE. Contractul de constructii noi pentru proiectul 4054 a fost semnat pe data de 30 martie 2004, fiind comandat de GEBAB, prin intermediul companiei NSB. Proiectul 4054 este cea de-a treia nava dintr-o serie de douasprezece si va fi dat spre navlosire companiei MSC. Primele doua nave din aceasta serie, "MSC GENEVA" si "MSC LEIGH", au fost livrate catre beneficiari in iulie, respectiv noiembrie 2006. Pana acum, aceste nave reprezinta cel mai mare tip de portcontainere construite vreodata in Romania si in zona Marii Negre. Prin livrarea noului proiect, DMHI demonstreaza, inca o data, ca beneficiaza de tehnologii moderne, capacitati si cunostinte pentru a duce la bun sfarsit toate procesele, incepand de la proiectare pana la aprovizionare, constructie si livrare a navei, la cele mai inalte standarde de calitate. La eveniment au participat aproape 80 de invitati, printre ei numarandu-se reprezentanti ai clientului, societatii de clasificare, ai autoritatii portuare si bancilor prefinantatoare, ai companiei de navlosire si ai DSME. Nasa navei a fost doamna prof. dr. Edith Huland.
Motor de peste 54.000 de cai-putere
Nava construita la santie-rul Naval Daewoo Manga-lia Heavy Industries are o capacitate de 4.860 de TEU-uri (Twenty feet Equivalent Unit). Vasul este echipat cu un motor principal B&W, care dezvolta 54.320 de cai-putere si o viteza maxima de 24 de noduri. Portcontainerul are 275 de metri, adancimea fiind, la randul sau, de 21,5 metri. Latimea vasului este de 32,2 metri. Proiectul navei apartine Daewoo Shipbuilding and Marine Engi-neering, iar societatea de clasificare a ambarcatiunii este Germanischer Llo-yd. Printre invitati s-au numarat presedinti si directori generali ai companiilor NSB, GE-BAB, Columbia Ship Management, ai Germanischer Lloyd si BCR Erste.