Serviciul Public de Impozite şi Taxe Constanţa a înregistrat, anul trecut, încasări de 97% din toate debitele generate anul trecut, în condiţiile în care a crescut cu 10% faţă de 2010 şi procentul încasărilor din urmăriri şi executări silite.
Conform declaraţiei oferite postului nostru de radio de directorul executiv al SPIT Constanţa, Virginia Uzun, performanţele obţinute s-au datorat, în special, ghişeului unic introdus anul trecut, ghişeu la care contribuabilii constănţeni îşi pot plăti toate debitele datorate bugetului local. Totuşi, Virginia Uzun atrage atenţia că din cauza numărului în scădere al angajaţilor, nu vor mai putea fi ţinute cele cinci ghişee unice, putându-se ajunge la platforme computerizate.
„Oamenii le slăbesc puterile, oamenii care rămân nu pot suplini în totalitate activităţile celor plecaţi, pentru că un singur element pe care-l cunoşteau legislativ, respectiv, ştiau impozite şi taxe pentru persoane fizice, unii ştiau doar pentru persoane juridice, alţii ştiau urmărire şi executare. Toate astea înseamnă un calup de legislaţie pentru fiecare specializare. Ei, acum eu am pretins ca un singur om să ştie de toate. Şi plecând şi atât de mulţi oameni, am pretins ca tot acel om să ştie toată legislaţia şi să ştie să facă orice fel de operaţiuni. Deci, un om trebuie să facă aproape cât zece. Greu! Başca volumul de muncă, plus noul program care le-a făcut ficaţii ţăndări în ultimele patru luni ale anului. Cam pe fondul ăsta de oboseală, noi nu mai reuşim să ţinem alea cinci ghişee pe care mi le-am dorit dintotdeauna. Probabil că oamenii vor ajunge la mult visatele computere. O să se certe cu câte-o platformă în loc de-un om pe care nu-l vor mai găsi. La ghişeu vor ajunge la o platformă de butoane, pe care le vor apăsa şi vor spune: vreau să plătesc nu ştiu ce sumă”, a explicat directorul executiv situaţia personalului SPITVBL Constanţa. În 2010, serviciul constănţean, avea 300 de angajaţi, numărul acestora ajungând, astăzi, la aproape 200.