6.4 C
București
vineri, 15 noiembrie 2024
AcasăSpecialJUMANJI: AVENTURA ÎN JUNGLĂ

JUMANJI: AVENTURA ÎN JUNGLĂ

În noul film Jumanji: Aventura in junglă, jocul se schimbă întrucât patru prieteni extrem de diferiţi  sunt de data aceasta absorbiţi în lumea jocului Jumanji.  Atunci când descoperă pe o veche consolă video un joc pe care nu-l mai încercaseră, cei patru se hotărăsc să joace şi sunt imediat absorbiţi în decorul de junglă al jocului şi în avatarurile pe care şi le alege fiecare şi care sunt interpretate de Dwayne Johnson, Jack Black, Kevin Hart  şi Karen Gillan. Astfel descoperă că nu sunt ei cei care joacă jocul, ci Jumanji îi joacă pe ei.  Ei sunt nevoiţi să intre în cea mai periculoasă aventură a vieţii lor, pentru că altfel, riscă să rămână blocaţi pentru totdeauna în jocul Jumanji!

Columbia Pictures prezintă o producţie Matt Tolmach / Seven Bucks, Jumanji: Aventura în junglă.  Rolurile principale sunt interpretate de Dwayne Johnson, Jack Black, Kevin Hart, Karen Gillan, Nick Jonas, Bobby Cannavale.  Regia îi aparţine lui Jake Kasdan.  Producătorii sunt Matt Tolmach şi William Teitler.  Scenariul este scris de Chris McKenna & Erik Sommers şi Scott Rosenberg & Jeff Pinkner.  Povestea îi aparţine lui Chris McKenna şi se bazează pe cartea Jumanji, scrisă de Chris Van Allsburg.  Producătorii executivi sunt David Householter, Jake Kasdan, Dwayne Johnson, Dany Garcia, Ted Field şi Mike Weber.  Imaginea a fost realizată de Gyula Pados, HSC, iar scenografia de Owen Paterson.  Montajul e semnat de Mark Helfrich, ACE şi Steve Edwards.  Coordonatorul de efecte vizuale este Jerome Chen.  Creatoarea costumelor este Laura Jean Shannon.  Muzica îi aparţine lui Henry Jackman, iar aranjamentele muzicale au fost realizate de Manish Raval şi Tom Wolfe. 

 PRODUCŢIA

“Spiritul jocului Jumanji se face simţit şi cu ocazia continuării acestei poveşti,” susţine Dwayne Johnson. Actorul şi producătorul executiv al filmului consideră că  originalul Jumanji a dat frâu liber imaginaţiei, iar aceasta a devenit coloana vertebrală a noului film.  “Am vrut să reînviem acele trăiri pline de  fascinaţie, teamă si revelaţie din momentele de descoperire de sine – toate acestea sunt prezente în Jumanji: Aventura în junglă. Din când în când apare câte un film, despre care ştii în adâncul sufletului tău că are ceva special.” 

 

Pentru Johnson, secretul abordării noului film era să-l tratezi ca pe o continuare a filmului original – o altă aventură Jumanji care se desfăşoară în acelaşi univers ca şi în primul Jumnaji.  “Noi toţi iubim şi respectăm filmul original – eu am fost întotdeauna un admirator al lui Robin Williams şi al jocului său actoricesc, iar filmul a însemnat enorm pentru mine şi familia mea,” susţine el.  “În timp ce jungla ne invada lumea noastră în filmul iniţial, de data aceasta noi suntem cei care intrăm în lumea Jumanji, in filmul actual.”

Producătorul Matt Tolmach este şi el un fan al filmului original şi al cărţii fantastice scrise de Chris Van Allsburg, care a inspirat această franciză. 

Tolmach şi scriitorul Chris McKenna a conceput o nouă direcţie pentru Jumanji: trebuia schimbat sensul.  În loc să aducă jungla în lumea noastră, ei vroiau să-i trimită pe jucători în junglă – şi nu numai atât.  “Jocul evoluează, de la tabla de joc la video-game – jocul va face totul pentru a-i atrage pe jucători să-l joace,” explică Tolmach.  “Iar jocurile video se potrivesc perfect cu lumea Jumanji: tu îţi părăseşti lumea şi devii altcineva – un aventurier, un doctor, un erou.  Acesta ar fi o modalitate excepţională de a explora tema clasică – aceea de a fi tu însuţi şi în acelaşi timp de a te autodepăşi, încercând să faci lucruri de care nu te credeai capabil.  Eroii noştri trebuie să devină nişte personaje complet diferite de ceea ce cred ei că sunt, dar poate că până la urmă nu sunt aşa de diferite cum ar crede.  Nu e o coincidenţă faptul că ai devenit un personaj care pare complet diferit de tine – pur şi simplu trebuie să porneşti într-o călătorie în care să-ţi dai seama de ce eşti capabil.  Lucrurile acestea erau în tine, dar tu un aveai habar.”

“Personajele titulare sunt de fapt nişte adolescenţi interpretaţi de actori adulţi,” afirmă Jake Kasdan.  Tolmach a mai lucrat cu Kasdan şi la alte filme şi a considerat că este alegerea perfectă pentru regia filmului. 

Filmul este o comedie cu multă acţiune.  “Iubesc filmele de genul acesta – întotdeauna mi-am dorit să fac un mare film de aventuri,” susţine Kasdan.  “Deci, este vorba despre o comedie despre maturizare, pe care am filmat-o într-o locaţie din Hawaii, folosind secvenţe de mare acţiune şi o mulţime de efecte vizuale.”

“Am vrut să facem un film clasic de acţiune şi aventură, cu miză mare,” susţine Tolmach.  “Miza e mare pentru că poţi muri pe tărâmul Jumanji.  Ştiam că vom avea tone de comedie în film, dar vroiam să fie împletite şi stratificate cu secvenţe de acţiune de mare profunzime şi emoţie.”

PERSONAJELE

În film, patru adolescenţi – Spencer, Bethany, Fridge şi Martha – care nu seamănă de loc între ei, sunt absorbiţi în mod misterios în lumea jocului Jumanji.  Foarte curând, ei îşi dau seama că va trebui să colaboreze, dacă vor să supravieţuiască. Întrupaţi în personaje ale jocului, fiecare dintre ei are anumite abilităţi pe care ceilalţi nu le au – dar toţi (mă rog, majoritatea) sunt împiedicaţi de slăbiciuni care vor constitui obstacole în calea lor.

Un arheolog şi explorator internaţional, Dr. Smolder Bravestone este eroul de acţiune: neînfricat, iute ca glonţul, bun alpinist, mânuitor neîntrecut al armelor – şi face toate aceste lucruri sub lozinca “intensitate maximă.”  Slăbiciunile lui? Niciuna.  Cine pare a fi?  Nimeni altul decât Dwayne Johnson, care joacă rolul acesta.

Dar îndărătul doctorului Bravestone se află Spencer, un adolescent nervos, cu o constituţie fragilă, interpretat de Alex Wolff.  Alergic şi agitat, Spencer este tot ceea ce nu e Dr. Bravestone… sau doar în aparenţă.

Johnson e încântat de posibilitatea de a juca acest personaj, un personaj complet diferit de personalitatea lui The Rock şi de personajele pe care le-a interpretat el până acum.  “Spencer este cel mai caraghios personaj de până acum: nesigur, nătăfleţ, alergic la orice,” detaliază Johnson.  “N-am avut ocazia niciodată să joc un adolescent.  El nu e un tip impozant din punct de vedere fizic, e doar micul Spencer, care se preschimbă în mine.   Faptul că a trebuit să-l îndrum pe acest băiat speriat de 16 ani, a fost o provocare pentru mine.”

O provocare, pentru că întregul film atârnă de faptul că Johnson trebuie să convingă publicul că este un adolescent anxios.  Dar Johnson recunoaşte că bărbatul matur şi sigur pe el, care este, n-a  fost întotdeauna aşa.  “Chiar şi când aveam 16 ani, arătam de 46. Aveam aproape 2 metri si 120 de kilograme, purtam o mustaţă stufoasă – dar, deşi arătam aşa pe dinafară, în sinea mea eram tot un adolescent nesigur, care încerca să afle cine era de fapt.  Aşa că  m-am străduit să mă menţin la vârsta adolescenţei, fiindcă publicul trebuia să spună ‘Ăsta e Spencer’ şi nu: ‘Ăsta e the Rock.’”

“Sincer, eu nu cred că există alt actor pe lume care să redea această idee mai amuzant decât a făcut-o DJ,” exclamă Kasdan.  “Iar el s-a dedicat complet rolului. S-a bucurat de ocazia de a crea un personaj complet diferit de personalitatea sa.  L-a surprins foarte bine pe puştiul ăsta.”

Când Bethany (Madison Iseman), vedeta şcolii, obsedată de propria imagine, este absorbită în joc, ea alege să-l interpreteze pe  “întortocheatul geniu,” doctorul Shelly Oberon, care e expert în cartografie, arheologie şi paleontologie.  Trebuie menţionat un singur lucru: Shelly este prescurtarea de la Sheldon.  Bethany cea preocupată de sine devine deodată “un bărbat grăsuţ, între două vârste” – adică Jack Black.  (Iar Bethany nu e surprinsă când slăbiciunea lui Shelly se dovedeşte a fi rezistenţa.)

Pentru Black, atracţia faţă de rol a fost de două feluri.  În primul rând era faptul că îi făcea plăcere să joace o adolescentă– iar pentru asta s-a asigurat că el şi fata cu care împărţea rolul  aparţineau aceleiaşi poveşti.  “În sinea mea, eu ştiu cum să joc o tipă sexy.  Face parte din arsenalul meu,” susţine actorul de comedie.  “Dar fata aparţinea anilor 1980, aşa că înainte de a începe filmările, i-am pus lui Madison Iseman o mulţime de întrebări. Trebuia să mă pregătesc.  ‘Ce muzică asculţi? La ce show-uri de televiziune te uiţi?’  Am fost atent, am ascultat-o şi am băgat la cap.  Madison m-a ajutat foarte mult.”

 

Dar lui nu numai că i-a plăcut rolul, dar l-a şi interpretat sub bagheta regizorală a lui Jake Kasdan, unul dintre colaboratorii săi favoriţi; regizorul şi actorul au conlucrat pentru prima dată în 2001, cu ocazia filmărilor pentru comedia Orange County. “Jake Kasdan este unul dintre regizorii mei favoriţi.  Orange County a fost cel mai nostim film, iar atmosfera de pe platourile de filmare inegalabilă.  El e super deştept, super simpatic şi are întotdeauna o replică isteaţă.  Aşa că, imediat ce am aflat, am sărit în barca lui, fiindcă vroiam să lucrez cu el şi să mă bucur de prezenţa lui.  El ştie cum să-ţi stoarcă creierul ca să scoată din el tot ce ai mai bun.  E un magician al ecranului, care ştie cum să-i facă pe actori să dea tot ce pot.”

“Jack este favoritul meu din toate timpurile. Am o mie la sută încredere în steaua lui, întotdeauna,” susţine Kasdan.  “Atunci când i-am propus să o interpreteze pe adolescentă, nu ştiam exact cum o să iasă, dar ştiam că o să fie uimitor. El este Bethany în fiecare secundă, cât timp apare pe ecran.”

Cel mai mare şi mai tare din campus este atleticul Fridge, pe care-l interpretează Ser’darius Blain.  Când este atras în jocul Jumanji, statutul lui va creşte – într-un fel. Acum, el devine Franklin “Moose” Finbar –  expert în zoologie şi armament… dar de mărimea lui Kevin Hart. Şi de parcă asta nu ar fi suficient de rău, la umilinţa sa se adaugă şi slăbiciunile: puterea, viteza…şi uşurinţa de a rezolva lucrurile.

“Când Fridge îşi alege avatarul, bineînţeles că îl alege pe ‘Moose’ Finbar.  Moose pare puternic, mare, înalt, exact ca Fridge,” susţine Hart.  “Iar el nu e.  El sfârşeşte prin a semăna cu mine, care sunt un om mic şi neînsemnat.  Deodată el nu mai este ceea ce credea că este.  În viaţa reală era mare şi tare, iar în joc, devenea mic.  Nu mai e nici aşa de tare, pentru că nu mai poate face lucrurile pe care le făcea înainte.  Deodată a devenit opusul a ceea ce era altă dată. Iar Spencer acela este acum mai mare decât el.  Dar este nevoit să facă un pas înapoi şi să-l lase pe Spencer să fie lider.”

“Kevin are energia unei bile de foc,” susţine  Jack Black.  “E grozav să joci în acelaşi film cu el, deşi am simţit adesea nevoia de a fi mai simpatic.  Era ca şi când aş fi auzit: ‘Doamne, dar trebuie să dau mai mult pentru rol!’” 

“Kevin este una dintre cele mai haioase persoane de pe Pământ la ora actuală, iar faptul că te afli în acelaşi film cu el este incredibil,” afirmă Kasdan.  “De îndată ce am început să lucrăm împreună mi-a devenit clar faptul că mă aflu în vecinătatea unei persoane cu super-puteri de factură comică. El poate fi comic şi prin replică, dar şi printr-o simplă privire.”

Martha cea sinceră, dar timidă, întrupată de Morgan Turner, ştie că anii finali de liceu pot fi cam dificili – şi că viaţa îi va putea deveni mai bună în facultate – dar asta nu-i face existenţa mai uşoară. Până acum, ea era o prezenţă ştearsă, dar…în postura lui Ruby Roundhouse, specialista în arte marţiale şi ucigaşa de bărbaţi, Martha devine o bătăuşă în toată regula, care ia ochii tuturor.  Pentru ea, este un teritoriu cel puţin necunoscut, dar ea nu are ce face şi trebuie să se lupte pentru supravieţuire.

Actriţa scoţiană Karen Gillan, cunoscută pentru rolul său din serialul BBC “Doctor Who” şi rolul Nebula din franciza Guardians of the Galaxy, întrupează avatarul războinic al Marthei.   Jumanji devine terenul unde ea va descoperi din ce este făcută. 

“Pentru mine, rolul pe care şi-l asumă Martha este distractiv,” susţine Gillan. “Ea este de fapt o adolescentă introvertită, puţin sociabilă, care acum e forţată să ocupe corpul, şi uneori mintea cuiva care e profund diferit faţă de ea.   Sunt un pic cam retrasă, dar am reuşit să interpretez rolurile acestea puternice, de luptătoare, depăşindu-mi timiditatea; odată cu Martha/Ruby, a trebuit să îmbrăţişez acest fel de personalitate şi să mă bucur de asta.”

“Sunt un fan al lui Karen de multă vreme,” susţine Kasdan.  “Iar  felul cum o interpretează pe Martha — această adolescentă inteligentă, dar introvertită şi timidă, care-şi descoperă puterea chiar în faţa ochilor noştri — este unul dintre elementele pe care le iubesc cel mai mult la acest film. Ea interpretează atât de bine toate etapele  pe care le parcurge personajul său!”

Alex, interpretat de Nick Jonas, este alt jucător care fie îi va ajuta pe ceilalţi să găsească ceea ce caută, fie îi va avertiza asupra pericolelor care-i aşteaptă.

“Avatarul lui Alex este un pilot, Jefferson ‘Seaplane’ McDonough,” spune Jonas.  “El se află în interiorul jocului de ceva vreme şi a avut de suferit pe parcursul acestuia. Cu timpul aflăm că povestea lui e un pic mai complicată…”

Rivalul doctorului Bravestone, exploratorul şi aventurierul Van Pelt, pune în aplicare un plan care i-ar putea condamna pe  eroii noştri să rămână pe vecie în jocul Jumanji.  Rolul acesta e interpretat de Bobby Cannavale,

“Van Pelt este obsedat de căutarea unui obiect mitic, de dragul descoperirii,” susţine Cannavale.  “A fi explorator este o idee de şcoală veche.  Trăim într-o epocă în care lumea crede ca am descoperit totul, aşa că foarte puţină lume se mai încumetă să plece în expediţii de acest gen.  Ideea de a intra în necunoscut este extrem de palpitantă, dar foarte rară în ziua de azi.”  

Una dintre modalităţile prin care Kasdan i-a stimulat pe actori să creeze comicul a fost aceea de a-i lăsa pe actori liberi să-l găsească singuri.  Aşa cum îşi aminteşte Black: “Karen şi cu mine jucăm o secvenţă în care eu o învăţ pe Karen cum să flirteze.  Asta mi-a amintit cât de bine ne-am simţit, eu şi Jake, pe vremuri, când lucram la Orange County.  Secvenţa noastră era ca un organism viu – se dezvolta în real time.  Era palpitant.”

“A fost exact aşa cum visam” afirmă Kasdan.  “Ei erau foarte haioşi şi potriviţi jocului— şi se potriveau atât de bine împreună. De asemenea sunt nişte actori cu o foarte bună componentă fizică, iar asta era important, pentru că în film erau tone de acţiune. Iar ei s-au bucurat de acest aspect pe de-a întregul.”

SCENOGRAFIA

Pentru locaţia exotică a lui Jumanji, distribuţia şi echipa a trebuit să ajungă în periculoasa junglă din… Oahu, Hawaii.  (Este o treabă grea, dar cineva trebuia s-o facă.)

Atât Kasdan cât şi Tolmach au simţit că filmarea unor locaţii autentice din junglă este esenţială.  În afară de faptul că acestea conferă o valoare în plus producţiei, contribuind la un aspect general bogat si original, ele contribuie şi la secvenţele cu cascadorii şi la jocul actorilor. 

“Pentru ca publicul să creadă că eroii noştri au ajuns realmente în junglă, trebuia să mergem în junglă,” susţine producătorul Matt Tolmach.  “Din fericire, Hawaii are o mulţime de zone de junglă luxuriantă, aşa încât ne oferea exact ceea ce aveam nevoie.  Este un decor dramatic care amplifică tensiunea furnizând un contrast incredibil între viaţa de zi cu zi şi cea din lumea acestui film.”

În timp ce natura insulei a furnizat filmului un decor unic, inventivul scenograf Owen Paterson a ridicat peisajul la cote şi mai înalte, suprapunându-i şi peisajul fantastic din lumea Jumanji, care apare în jocul video. 

Paterson este un scenograf  cu ecperienţă, care a lucrat printre multe altele, la filme cum ar fi Captain America: Civil War, sau franciza The Matrix. Paterson împreună cu echipa sa de designeri, constructori şi decoratori de platou, au construit  multiple platouri pe insulă, inclusiv un imens hangar de transport ca şi un număr enorm de maşini, ambarcaţiuni, avioane şi un elicopter.

Un alt decor construit de ei de la zero este şi casa din copac a lui Alex, un refugiu real construit în jurul unui copac Banyan imens, ascuns în frunzişul pădurii tropicale.  Provocarea acestui decor a constituit-o faptul că el a fost realizat numai din materiale găsite pe insulă, care au căpătat altă destinaţie.

Pe lângă jungla din Jumanji, Paterson a trebuit să creeze şi decoruri din lumea reală pentru secvenţele de la sfârşitul cărţii, folosind două fundaluri distincte.  “Lumea exotică din Jumanji reprezintă un contrast pentru micul orăşel American Brantford,” susţine Paterson.   “A fost o bine venită provocare să experimentăm şi să dezvoltăm lumea Jumanji.  A fost cu precădere plăcut să vedem templele antice, căsuţa din copac a lui Alex şi alte decoruri amplasate în luxurianta şi superba junglă verde, plină de cascade din Hawaii.”

În Jumanji: Aventura în junglă,  aleargă o paletă întreagă de animale de la ţânţari supra-dimensionaţi şi până la rinoceri, hipopotami, şerpi şi jaguari, toate aflându-se sub blestemul pietrei nestemate din Jumanji, care face ca cel mai nevinovat animal să devină periculos.  Dar în viaţa reală, echipa şi actorii au avut parte de diferite contacte cu mama natură.  Deşi se ştie că în Hawaii nu sunt şerpi, filmările din pădurea tropicală, în special cele de noapte, au avut parte de vizita unui număr mare de creaturi ciudate.  Echipa a putut vedea şi mistreţi, dar mai ales se temea de târâtoarele din junglă, inclusiv de înţepăturile de miriapod.  

Ultimele şase luni de filmare au adus echipa şi distribuţia înapoi, pe continent, unde oraşul Atlanta, din Georgia, urma să furnizeze locaţiile pentru secvenţele care trebuia să aibă loc în suburbiile orăşelului Brantford, sau pentru diferite locaţii din junglă cum ar fi: bazarul, statuia Jaguarului, sau reţeaua de tuneluri cu capcane şi dinamită.    

Bazarul exotic, dar foarte periculos, funcţionează la intersecţie de drumuri în Jumanji.  Aici tinerii vor înfrunta o mulţime de noi provocări, care speră ei, îi vor duce la următorul nivel.  Arată ca un bazar veritabil – Ronald Reiss, decoratorul de platou, a înşirat acolo o mulţime de produse, de la mâncare, mirodenii şi până la covoare, sau alămuri, exact ceea ce găseşti într-un bazar din Orientul Mijlociu. Dar în jocul video, personajele se duc acolo pentru a se aproviziona cu armament, aşa încât a aranjat şi armele într-un fel la fel de exotic, care contrastează vizual cu jungla.

Designul lui Paterson pentru adulata statuie a jaguarului era un hibrid format dintr-o construcţie înaltă de 40 de metri şi un piedestal redat de Jerome Chen cu ajutorul efectelor vizuale, care era o aglomerare de stânci şi pietre aduse din tona filmărilor, din Hawaii.  Capul de 12 m al jaguarului era făcut dintr-o combinaţie de spumă poliuretanică şi ciment, peste care s-a adăugat ipsos colorat pentru a da patină statuii. 

Pentru a crea o legătură între tabla de joc a Jumanji şi versiunea actuală de video game, realizatorii au reluat o parte din imaginile legendare ale filmului iniţial, într-o manieră subtilă, pentru a surprinde pe spectatori şi a le aduce în suflete nostalgia.   Paterson a adus elefantul, crocodilul şi rinocerii de pe tabla de joc de altă dată şi i-a integrat în templul antic sub formă de statui care, năpădite de iederă, îi vor conduce pe Bravestone şi ceilalţi către statuia jaguarului.

Designerul de costume, Laura Jean Shannon, susţine că a avut o mulţime de surse de inspiraţie pentru conceptualizarea personajelor.  Înarmată cu multiple imagini şi materiale de cercetare, sau imagini din jocuri video mai vechi sau mai noi, sau chiar filme clasice, ea a creat costume complet noi care se bazează pe aceste influenţe.

Având o distribuţie diversă, atât în interiorul lumii Jimanji, cât şi înafara ei, Shannon şi-a stabilit ca ţel conturarea unei imagini definitorii pentru fiecare dintre personaje. Shannon şi echipa ei au venit cu un limbaj plastic propriu fiecărui erou, de la aventurierul clasic, cu un imens arsenal de putere şi dotări paramilitare, şi până la prinţesa războinică, strecurând în toate acestea câteva subtile elemente comice.

“În ceea ce o priveşte pe Ruby Roundhouse eram hotărâtă să creez un personaj feminin legendar al jocurilor video,” afirmă Shannon.   Ea va fi dotată ci un ham tactic, o centură pentru armele de foc şi câteva elemente Kevlar.  I-am creat un top stilizat, nişte pantaloni scurţi şi cizme.  Karen Gillan creează comedia din contrastul între acest costum de luptătoare şi felul ei de a fi, o domnişoară delicată şi inteligentă, care a fost absorbită în acest joc devenind o războinică de video-game.”

Shannon este la fel de entuziasmată şi de creaţiile ei pentru Van Pelt şi Dragonii acestuia.  În film, Van Pelt a fost de acord ca jaguarul să-şi arunce blestemul asupra tuturor animalelor din junglă.  Pornind de la această premisă Shannon a creat designul pentru Van Pelt şi armata sa de mercenari.   Van Pelt arată ca un explorator sadea, care poartă o haină superbă de campanie, dar pe măsură ce intră sub blestemul smaraldului de Jumanji, el devine mai întunecat şi mai ameninţător.  Între timp, minionii săi  încep să se contopească cu animalele din junglă – vesta anti-glonţ este făcută dintr-un cap de rinocer, carcasa de ţestoasă devine armură pentru picioare.  (Toate aceste piese sunt făcute din materiale sintetice.) 

Povestea de la baza designului creat de Shannon era atât de detaliată încât  detaşamentele de dragoni – exploratori, militari şi motociclişti – avea fiecare câte un animal emblematic.  Pe măsură ce răul se adâncea tot mai mult în Jumanji, fiecare grup îşi însuşea din ce în ce mai mult esenţa acestui animal.  Exploratorii se identifică cu animalele de junglă, în timp ce militarii sunt reprezentaţi de animale mai mari, iar motocicliştii de zburătoare.  Această atenţie faţă de detaliu a dat coeziune şi logică costumelor create de ea, care se armonizează perfect cu scenografia lui Paterson, pentru a realiza integral lumea Jumanji.

CASCADORIILE

Când s-a ajuns la partea de super-acţiune, care propulsează aventura povestirii, Kasdan şi Tolmach au apelat la veteranii în coordonarea cascadoriilor Gary M. Hymes şi Oakley Lehman ca şi la regizorul de cascadorii Jack Gill care să se ocupe de acţiunea filmului.

Abordarea esenţială a cascadoriilor trebuia să sublinieze personajele şi să le augmenteze slăbiciunile sau puterile din jocul video.

Spre exemplu, în secvenţa Albino Rhino, rinoceri albi gigantici se reped spre eroii noştri.  Johnson, Black, Hart, Gillan şi Jonas au petrecut zile întregi echipaţi până în dinţi într-un elicopter ridicat cu o macara la 6 m în aer.  Acea macara era capabilă să simuleze diferite manevre de zbor, înclinaţii sau rotaţii, ridicări la altitudine sau coborâri la viteze mari.

Profitând de priveliştile senzaţionale din Hawaii, multe dintre cascadorii se desfăşoară pe insulă sau împrejurul ei, mai ales acelea în care duzini de dragoni pe motociclete se reped prin junglă în urmărirea eroilor noştri.

În secvenţele de luptă, Hymes şi Lehman au folosit un sistem complex de cabluri şi camere le luat vederi înşirate prin pădure, menite să surprindă luptele în stilul jocurilor video.  Săptămâni întregi durau schiţele, sistemul de scripeţi şi macarale ce trebuia să susţină echipamente grele şi repetiţiile pentru fiecare secvenţă de luptă.

Johnson şi Hart sunt cunoscuţi pentru planurile şi antrenamentele pe care le fac, dar  Gillan – care e un expert în diferite arte marţiale şi tehnici de luptă – este cel care a depus cea mai intensă muncă cu echipa de cascadori, pentru a pune la punct coregrafia acestor secvenţe.   Echipa de cascadori spune că stilul de luptă brazilian, numit Capoeira, este probabil cel mai asemănător cu puterile pe care le deţine Ruby, dar echipa de cascadori a combinat tehnicile de arte marţiale pentru a crea mişcările potrivite – care sunt pe de o parte un fel de dans şi pe de alta, o luptă care poate fi letală.

EFECTELE VIZUALE

Coordonatorul efectelor vizuale, Jerome Chen, care a realizat filme precum Suicide Squad sau The Amazing Spider-Man, a răspuns de imaginea animalelor din film, ca şi de spectacolul creat de palpitantele secvenţe de mare acţiune.

Artistul VFX, nominalizat la Oscar, susţine că a avut două motive personale pentru care a acceptat acest proiect. “Jumanji deţine un loc foarte nostalgic în inima mea,” afirmă Chen.  “L-am văzut la cinema şi reţin efectele speciale care erau unice pentru ora aceea – animalele şi toată ideea aceea despre jocul care prinde viaţă!  De aceea am fost extrem de încântat să mă implic în acest proiect.  Dar mai e ceva: coordonatorul de efecte vizuale era un tip pe nume Ken Ralston, care a devenit mentorul meu.  Din punct de vedere profesional, n-am putut refuza această şansă de a lucra la franciza pe care o coordonase iniţial mentorul meu.”

Pentru Jumanji: Aventura în junglă, Chen s-a confruntat cu o provocare pe care n-a mai avut-o niciodată în cariera sa.  “N-am mai realizat niciodată animale realiste,” afirmă el.  “Am fost intrigat de asta în parte pentru că filmele recente au folosit animale într-o prezentare fotografică la un nivel foarte înalt.”

Era important ca animalele să arate realist, susţine Chen, pentru că Kasdan a vrut ca efectele vizuale legate de animale să convingă publicul să accepte şi alte aspecte inspirate din jocurile video, care nu sunt la fel de fidele realităţii. 

De asemenea, întrucât animalele sunt controlate de răul din poveste, Chen a vrut să le înzestreze cu calităţi unice pentru a le face mai senzaţionale. Aceasta era partea cea mai uimitoare: cum să realizăm animalele astfel încât ele să poată interacţiona cu oamenii, să le facem să fie simpatice, dar în acelaşi timp şi periculoase şi credibile?” susţine el.

Chen a conlucrat şi cu regizorul unităţii secunde Jack Gill şi cu echipa de cascadori, pentru a le conferi actorilor ’ abilităţi concrete de luptă într-o realitate virtuală. “Atunci când Dwayne Johnson dă un pumn cuiva, el se ridică mai întâi la 10 metri înălţime.  Karen Gillan poate sări şi ea la 10 m înălţime, iar saltul ei este asistat de efecte vizuale, dar şi de un sistem de cabluri de susţinere,” explică el.  “Pentru a face credibilă iluzia lui Jack, am redus cablurile sau am adăugat balast, ca să fie reuşită cascadoria.”

Efectele vizuale au fost componenta cheie în realizarea lui Van Pelt, care e un ticălos înfricoşător, care le controlează pe toate animalele din jurul lor.  “El e confecţionat din tot felul de rozătoare şi de dăunătoare, din cele mai sinistre animale pe care ni le putem imagina – toate acestea sălăşuiesc în corpul său.  Totodată, el foloseşte animalele pentru a-i pedepsi pe oamenii care-l trădează.  Există o secvenţă în care unul dintre dragoni îl lasă pe unul dintre personajele pozitive să scape şi atunci Van Pelt îl pedepseşte făcând astfel încât un scorpion să-i iasă din gură!”

 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă