In nemarginitu-i tupeu, John Perez, inca actionar majoritar al ARO, incearca, simtind cum se strange latul in juru-i, sa forteze mana Guvernului amenintandu-l cu Banca Mondiala. In acest sens i-a trimis primului ministru Tariceanu o scrisoare in care i se plange ca „datoriile istorice ale ARO nu au fost sterse legal, ceea ce blocheaza activitatea companiei”. Practic nu putem gasi finantare de la banci din cauza datoriilor imense la stat. In plus, avem un prim lot de motoare si echipamente comandat la uzinele Ford, pentru care am platit 1,5 milioane USD, pe care nu le putem aduce in tara, pentru ca figuram cu datorii la vama”.
Statul a platit datoriile istorice
Pentru a ne da seama de cat tupeu are dl Perez, precizam ca statul roman a platit in contul „datoriilor istorice” ale ARO suma de 1.700 miliarde lei. Acelasi stat roman (adica noi) a mai transformat in actiuni ARO si alte datorii acumulate de uzina la utilitati, apa, gaze, energie termica si energie electrica, in valoare de alte sute de miliarde lei. In ceea ce priveste datoria catre Vama, aceasta se ridica la suma de 45 miliarde lei si nu mai poate fi achitata de statul roman, intrucat ARO a intrat in faliment inca din ianuarie 2005, iar termenul-limita de stergere a datoriei de 45 miliarde lei la Vama era de 3 iunie 2005. In consecinta, Vama s-a inscris la randu-i la masa credala, alaturi de ceilalti creditori, imediat dupa declansarea procedurii de intrare in faliment, considerandu-l pe buna dreptate pe Perez vinovat de falimentul de la ARO, sustin specialistii in drep civil si comercial. Acelasi Perez ameninta: „Daca lucrurile nu se vor clarifica in favoarea Cross Lander, ne vom adresa ISCID (International Center for the Settlement of Investment Disput) a Bancii Mondiale”. De cealalta parte, AVAS sustine ca, potrivit Legii 64/1995 a reorganizarii judiciare si a falimentului, administratorul judiciar desemnat de judecatorul sindic este singurul care mai are competenta sa decida cu privire la ARO.
AVAS verifica investitiile
Cu recunoscutul sau tupeu, John Perez a declarat ca a facut investitii la ARO in valoare de… 9 milioane USD. AVAS si-a rezervat dreptul de a verifica fabulatiile lui John Perez, analizand certificatele de audit emise de o societate specializata in acest domeniu privind indeplinirea obligatiilor investitionale, urmand a stabili legalitatea si valabilitatea acestor in-vestitii de 9 milioane USD. Exista insa si aici o „hiba”: firma „Audit Expert” SRL Ploiesti nu a fost numita de AGA a ARO, asa cum zice legea, ci de CA. Mai mult, certificatele de audit emise de „Audit Expert” SRL Ploiesti nu au fost contrasemnate de administratorul judiciar al ARO, situatie in care sunt lovite de nulitate. Iar pentru a ne forma o imagine cat mai exacta, trebuie spus ca intreaga procedura de audit care presupune verificarea tuturor facturilor, a extraselor de cont, respectiv verificarea intregii documentatii financiar-contabile a ARO, dar si a firmei Cross Lander USA Inc de la momentul privatizarii pana azi a durat… 4 zile. Precizam ca persoana care a contactat firma prahoveana a fost Mona Popescu, dar si faptul ca doi dintre „artizanii” privatizarii ARO din cadrul fostului APAPS, Ovidiu Musetescu si Cerasela Barboni, s-au volatilizat, Barboni avand deja alta cetatenie, iar fostul director Goju este si el disparut.