Opel Insignia este preferat de români în varianta sedan, familiştii autohtoni trecând cu vederea versiunea break, aşa cum fac de altfel cu mai toate maşinile dedicate lor. N-ar trebui să facă asta însă, pentru o sumedenie de motive care ţin mai ales de împărţirea spaţiului interior. Există însă şi altele, iar un test cu o versiune 4×4 de Insignia puternic motorizată ni le-a dezvăluit.
Vorbim de o maşină de clasă medie concurentă, printre altele, cu Ford Mondeo Wagon, Volkswagen Passat Variant şi Skoda Superb Combi, faţă de care este mai lungă şi mai înaltă, dar şi echipată cu tehnologii specifice Opel, în special şasiul FlexRide.
Şoferul are întotdeauna dreptate
Şasiul FlexRide permite adaptarea răspunsului maşinii la dorinţele şoferului. Aceasta are loc ori automat – atunci când şoferul accelerează brusc, de exemplu – ori prin selectarea unuia dintre modurile Sport, Normal sau Tourer prin intermediul unui buton de pe bord. Dacă în modul Tourer reacţiile maşinii sunt mai laxe şi aparent mai lente, ceea ce duce la o senzaţie de confort sporit (dar şi de „maşină moale”), iar în modul Normal Insignia se comportă onorabil (dar tot în zona moale), odată apăsat butonul Sport lucrurile se schimbă sensibil: amortizoarele, motorul şi direcţia sunt adaptate unui stil de condus sportiv, iar maşina începe să-şi distreze şoferul.
În combinaţie cu un motor puternic, cum este cel de 2 litri 220 CP turbo pe benzină, cu o transmisie automată în 6 trepte şi tracţiune integrală adaptivă, break-ul familial se transformă deja în altceva: într-o sursă de plăcere continuă pentru şofer. De la cele 7,8 secunde necesare unui 0-100 km/h şi până la viteza maximă de 240 km/h, prestaţiile în linie dreaptă ale Insigniei ST sunt excelente. Acelaşi lucru se întâmplă şi în viraje, acolo unde cuplul motor pus mai ales pe puntea faţă este transferat automat şi spre puntea spate, iar senzaţia e de tren de mare viteză, pe şine, cu o stabilitate fenomenală.
Adevărat, transmisia automată nu se poate compara cu ce au concurenţii, fiind lentă şi indecisă, iar lipsa padelelor de pe volan nu îţi permite să te joci cu maşina în modul manual. Totuşi, pentru o familială, este mai mult decât suficient.
Spaţiu gândit nemţeşte
Interiorul beneficiază de pe urma ampatamentului mare, dar mai ales de pe urma lungimii maşinii: portbagajul are 540 de litri în standard şi poate fi extins la 1.530 de litri, deşi suprafaţa de încărcare nu va fi perfect plană. Nu este cea mai mare valoare din segment, dar e spaţiu suficient pentru bagajele unei familii numeroase.
Materialele plastice de la interior sunt de bună calitate, textilele sunt pasabile, dar dau senzaţia de durabilitate, iar simţul tactil este plăcut surprins de orice element de la bord. Liniştea din maşină nu este tulburată nici la viteze foarte mari, iar sistemul audio este peste medie, chiar dacă nu excelează.
În fine, ai de-a face cu un habitaclu aerisit, cu spaţiu suficient pentru cap, umeri, picioare, precum şi cu spaţii de stocare în care pot încăpea absolut toate obiectele necesare unei familii la drum lung. Scaunele din faţă sunt cele mai bune din segment, cu suport lombar si susţinere laterală foarte bună.
Principalul minus al lui Opel în general este consumul mare raportat la performanţele dinamice; nici Insignia ST 220CP 4×4 turbo nu face excepţie: 13,5% consum mediu în urma unui test de o săptămână cu şofat normal, o valoare sensibil mai mare decât cei 9,2% anunţaţi de producător.
Preţurile pentru Insignia Sports Tourer încep de la 21.710 euro cu TVA inclusă, însă motorizarea testată de noi costă de la 28.275 euro în sus, ajungând la peste 37.000 de euro în echipare de top Cosmo, cu tracţiune integrală, cutie automată, navigaţie şi alte opţionale care te vor face să ai o maşină extrem de puternică, cu dotări premium. Dacă însă rămâi cu picioarele pe pământ, îţi poţi configura un Insignia ST la un preţ decent, cu suficientă putere sub capotă care să mişte acest portavion familial excelent echilibrat.
OPEL INSIGNIA 2.0 Turbo
– Cilindree: 1.998 cmc
– Putere maximă: 220 CP /5.300 rpm
– Cuplul maxim: 350 Nm /2.000 rpm
– Cutie viteze: automată, 6+1.
– Lungime, lăţime, înălţime: 4.908/1.856/1.520 mm
– Volum portbagaj: 540/1.530 litri
– Volum rezervor: 70 litri
– Ampatament: 2.737 mm
– Masă autovehicul: 1610 kg
– Viteza maximă: 240 km/ h
– Acceleraţie 0-100 km/h: 7.8 sec
– Consum urban/extraurban/mixt: 13.5, 6.6, 9.1 l/100km
– Emisii: 217 g/km (max) EURO V
– Preţ: de la 30.360 euro