21.8 C
București
sâmbătă, 21 septembrie 2024
AcasăSpecialInginerul Bujorel Zaharia, spaima de la RAR

Inginerul Bujorel Zaharia, spaima de la RAR

Nimic nu misca pe roti fara avizul Registrului Auto Roman. De mai multa vreme, posesorii de autovehicule se confrunta cu o situatie incredibila. Programarile sunt ignorate in defavoarea „obligatiilor”, iar „atentiile” pe care trebuie sa le ofere au depasit orice imaginatie. Pentru autoturismele din strainatate, proprietarii trebuie sa plateasca o suta de euro pentru eliberarea actelor. In cazul camioanelor, valoarea stimulentului creste la 5-600 de euro, in functie de dispozitia angajatilor. Peste director, mai-mare peste Registrul Auto de la Constanta este inginerul Bujorel Zaharia, fara stirea caruia nimeni nu respira. Relatiile si „recomandarile” tin loc de bonul pe baza caruia poti avea acces in incinta pentru verificari.

Inginerul Bujorel Zaharia conduce cu mana ferma tot ce misca la Registrul Auto de la Constanta. El este cel care permite sau respinge accesul in incinta al autoturismelor, in functie de… prioritati. Nu are importanta faptul ca exista o lista cu programari. Daca esti suficient de „disponibil”, poti sa rezolvi foarte repede problemele legate de omologarea si autentificarea actelor masinii pe care ai adus-o din strainatate sau, asa cum scrie la lege, trebuie verificata periodic. Nemultumirile au rabufnit zilele trecute, cand detinatorii de autovehicule programati pe 2 martie, dar amanati pentru data de 22 a acestei luni, la ora 8.30, au stat ore in sir in fata portii de la Registrul Auto Roman. Cat au asteptat, oamenii au observat ca pe poarta intrau numai anumite masini care nu aveau nici in clin, nici in maneca cu lista de asteptare pe care fusesera inscrise zeci de vehicule. Cunoscatorii spun ca in nici un alt judet nu exista o situatie asemanatoare. Multi dintre proprietarii de masini prefera sa dea fuga la Tulcea, unde nu au nevoie de programare, sau, daca au facut o rezervare, sunt siguri ca in cateva ore sunt inapoi cu toate actele in regula. Pe un singur segment orar, la Constanta, sunt prea multe autovehicule, iar ordinea este dirijata din… interior.

Plocoane stabilite in functie de masina

Situatia cu care se confrunta de luni de zile i-a determinat pe unii dintre beneficiarii serviciilor RAR sa intreprinda demersuri pentru a afla ce se intampla dincolo de porti. Inginerul Bujorel Zaharia ar avea, pe numele fiului, un service autorizat in inspectii tehnice periodice. Clientii fideli trec pe la Registru doar pentru a ridica documentele. Prioritatile, sustin cei aproape 20 de oameni nemultumiti de modul de lucru de la RAR, sunt in functie de „atentiile” ce se achita prin intermediari, angajati ai Registrului. Lista de preturi cuprinde toate tipurile: de la neaosa Dacie, pana la camioanele de mare tonaj. Pentru o masina autohtona, dar veche, proprietarul plateste 1,5 milioane, pentru cele straine prioritatea costa o suta de euro. Incasari mai mari se inregistreaza la microbuze, 2-300 de euro, iar categoria grea este detinuta de camioane, pentru care se achita intre 5 si 600 de euro. Un calcul simplu evidentiaza faptul ca numai pentru zece masini straine s-ar putea incasa, zilnic, o suma care, pentru unii, reprezinta salariul pe jumatate de an.

Triunghiul si trusa buclucasa

Inginerul Bujorel este, sustin semnatarii memoriului adresat conducerii centrale a RAR, cel care conditioneaza eliberarea actelor de achizitii la magazinul din poarta institutiei, care ar fi, spun guri carcotase, tot investitia inginerului Zaharia. Chiar daca autoturismele sunt dotate, de la mama lor, cu triunghi reflectorizant si trusa medicala, proprietarii trebuie sa cumpere acest gen de dotari de la… magazin. Exista cazuri cand se elibereaza doar o chitanta, iar cumparatorii sunt invitati sa ridice marfa saptamana… viitoare. De aici se poate deduce ca vanzarile sunt atat de mari incat stocul nu poate face fata solicitarilor. Totul se petrece, spun nemultumitii, sub privirile binevoitoare ale directorului Marius Apostol, care astfel dovedeste ca este multumit de felul in care merg treburile la RAR.

Control de la Bucuresti

Conducerea centrala a RAR a fost informata despre situatia de la Constanta. Directorul general Tufa a declarat ca a informat Corpul de Control, ai carui membri vor descinde la Constanta. Posesorii de autovehicule se tem ca atat conducerea RAR Constanta, cat si inginerul Bujorel vor iesi basma curata dupa control, pentru ca invinuitii vor sterge urmele. Oamenii sunt decisi ca, in cazul in care nu se va face ordine la RAR, sa blocheze intrarea in incinta pana cand adevarul va fi scos la iveala.

Cele mai citite

România obține 1,5 miliarde de euro din Fondul european de Coeziune pentru refacerea zonelor devastate de inundații

Răspunsul de urgență al Comisiei Europene vine cu alocarea a 10 miliarde de euro, jumătate din sumă fiind pentru Polonia Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von...

România obține 1,5 miliarde de euro din Fondul european de Coeziune pentru refacerea zonelor devastate de inundații

Răspunsul de urgență al Comisiei Europene vine cu alocarea a 10 miliarde de euro, jumătate din sumă fiind pentru Polonia Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von...
Ultima oră
Pe aceeași temă