Proiecte de amploare pentru Portul Constanta. Conducerea Companiei Nationale Adminstratia Porturilor Maritime intentioneaza sa dezvolte un terminal de gaz lichefiat si sa extinda capacitatea terminalului de autoturisme.
„Mi-am propus sa fac tot ceea ce pot pentru a construi un terminal de gaze naturale in Portul Constanta”, a declarat Mircea Banias, directorul general al CNAPMC. „Acest lucru ar insemna, si din punct de vedere politic, o sansa fantastica pentru Portul Constanta”. Prin constructia acestui obiectiv, Portul Constanta va deveni un centru de regional de distributie a gazelor naturale. Ideea a apartinut presedintelui Traian Basescu, el fiind primul care a discuat aceasta perspectiva cu investitori din Qatar. Mircea Banias a precizat ca partener in aceasta afacere trebuie sa fie o societate puternica, pentru ca trebuie sa aiba la dispozitie atat resursele de gaz, cat si navele cu care sa-l transporte. In momentul de fata se prospecteaza posibilitatile de realizare a unui asemenea proiect si zonele pe care portul le poate propune in acest sens pentru amplasarea terminalului. Se stie sigur ca investitia va fi realizata de o companie privata. Pe aceasta tema, conducerea CNAPMC va organiza dezbateri cu firme mari romanesti. E nevoie de cel putin 350 milioane de euro, suma necesara putand ajunge insa la 600 milioane euro”, a declarat directorul general al CNAPMC.
Reprezentantii CNAPMC negociaza si realizarea unui terminal de autoturisme in Portul Constanta, o delegatie a companiei Dacia-Renault vizitand deja Portul Constanta in aceasta saptamana. „Tinand cont de cresterea spectaculoasa a exporturilor de Dacia Logan, producatorul de la Pitesti intentioneaza sa construiasca un terminal care sa faciliteze incarcarea autoturismelor pe navele maritime”, a declarat Mircea Banias. Exporturile romanesti de autoturisme au crescut, in primele 11 luni din acest an, cu 43% fata de acelasi interval din 2005, ajungand la 76.500 de unitati.