14.3 C
București
marți, 30 aprilie 2024
AcasăSpecialIncalzirea cu gaze, mai scumpa si mai diversificata

Incalzirea cu gaze, mai scumpa si mai diversificata

De la 1 octombrie gazele s-au scumpit cu 3,7%. Pentru ca cetatenii sa poata face fata tarifelor tot mai ridicate, au aparut o mai mare varietate de modalitati de plata si o diversitate de instalatii menite sa asigure confort si  eficienta in utilizarea gazului ca mijloc de incalzire a locuintei.
Intrebarilor legate de acest subiect ne-au raspuns cei din conducerea Distrigaz Sud.

Ana Maria Popa, Bucuresti:
Am aflat ca de la 1 octombrie pretul gazelor a crescut. Sunt pensionara, locuiesc la casa si ma tem ca pe parcursul iernii nu voi putea achita factura la gaze. Se poate obtine o esalonare a platii?

» In cazuri sensibile, Distrigaz Sud accepta reesalonarea platilor. Solicitarea se face in scris, iar angajamentul care se va incheia va fi semnat de ambele parti.

Varia Marinescu, Bucuresti:
Cand o persoana intarzie cu depunerea la primarie a cererii pentru ajutorul de incalzire, pierde acest ajutor pe luna pentru care nu a depus cerere?

» Aceasta intarziere nu atrage dupa sine pierderea ajutorului de incalzire. Suma respectiva va fi trimisa luna urmaroare, ca "ajutor suplimentar", de catre primaria de sector la care s-a depus cererea.

Nicu Iordache, Bucuresti:
Locuiesc la bloc si ma intereseaza contorizarea individuala a consumului de gaz. Cum se procedeaza?

» Depuneti o cerere la Distrigaz Sud, prin care solicitati acordul nostru pentru contorizarea individuala. Solicitantului ii revine obligatia de a contacta o firma autorizata ANRE, care va intocmi proiectul ce va fi avizat de Distrigaz Sud si pe baza caruia firma va executa instalatia. Receptia si punerea in functiune a contorului de gaze revin Distrigaz Sud.

Nicu Iordache, Bucuresti:
Este obligatorie contorizarea
individuala, la bloc?

» Separarea instalatiei si contorizarea individuala nu sunt obligatorii, insa prezinta avantajul controlului consumului propriu de gaz si ofera posibilitatea de a face economie.

George Ion, Ilfov:
Doresc sa ma debransez pentru a-mi instala o centrala proprie pe gaz. Cat dureaza pana obtin acordul Distrigaz Sud si cum trebuie sa procedez?
» Acum, acordul Distrigaz Sud se obtine in cel mult 7 zile. Iar pentru a beneficia de consiliere si de specialisti, am infiintat reteaua ExpertGaz, care functioneaza din luna mai a.c. ExpertGaz ofera instalatori profesionisti si consilieri care discuta cu solicitantul  pentru alegerea celor mai adecvate instalatii de gaze, in functie de nevoile si posibilitatile financiare ale fiecaruia.
 
Costel Gaspar, Bucuresti:
Locuiesc la bloc si, pentru a face economie la consumul de gaz, doresc sa ma debransez si sa-mi trec aragazul pe butelie. Cum se procedeaza?

» Adresati o cerere de
debransare la Distrigaz Sud, in care specificati un numar de telefon si o persoana de contact. Distrigaz va stabili o intalnire pentru debransare, urmata de rezilierea contractului.
Cat priveste optiunea pentru
utilizarea altor surse de energie, trebuie respectate reglementarile
in vigoare.
Noni Iancu, Giurgiu:
Locuiesc la casa din 1993 si folosesc pentru incalzire gaze la sobe de tera-cota.  Niciodata n-am verificat cosurile. Este necesar?

» Este necesar si obligatoriu sa verificati cosurile de fum ale sobelor cu gaze. Termenul optim este o data la sase luni. Verificarea trebuie facuta de cosari autorizati.
 
Neculai Ratiu, Ilfov:
Dupa cat timp esti debransat de la furnizarea gazului, pentru neplata facturii? Primesti un preaviz inainte de debransare?

» Doar persoanele juridice primesc un preaviz cu trei zile inainte de a fi debransate pentru neplata. Debransarea se face incepand
cu a 46-a zi de la emiterea facturii. Dupa achitarea intregii sume
datorate, adica factura restanta plus penalitatile calculate cu incepere din cea de-a 26-a zi de la emiterea facturii, plus costul deplasarii echipei de interventie, rebransarea se face in urmatoarele 24 de ore.

Coca Lupu, Giugiu:
Cine imi poate da informatii despre factura? Am observat ca, dupa ce s-a efectuat verificarea arzatoarelor la sobe, am primit o factura cu o suma cu mult mai mare decat plateam de obicei.

» Toate informatiile despre factura dvs. le puteti cere la Call-Center-ul Distrigaz Sud specificat pe verso-ul facturii. Pentru Bucuresti, la numarul de telefon 301.18.00 veti primi raspuns la orice intrebare, intre orele 8.30 si 19.30. Printre aceste informatii se afla si detaliile despre ajutoarele de incalzire, relatii despre ExpertGaz, motivele de sistare a furnizarii gazelor si modalitatile de reluare a furnizarii, dar si preluarea de reclamatii care privesc furnizarea de gaz, respectiv, facturi, plati, sistarea furnizarii din motive de neplata etc. Distrigaz are telefoane pentru clienti si in Brasov, Buzau, Craiova, Galati, Ploiesti, Pitesti, Targu Jiu, Targoviste, Ramnicu Valcea, mentionate pe verso-ul facturii pentru fiecare dintre aceste orase in parte.

Tudor Tanase, Bucuresti:
In cazul unei defectiuni, la ce numar de telefon poate fi anuntata si in cat timp poate ajunge o echipa de interventie?

» Pentru municipiul Bucuresti, Ilfov si Giurgiu, telefonul de urgenta este 9281. Pentru Buzau, Calarasi, Ialomita: 0238-433.109; pentru Arges, Brasov, Covasna, Dolj, Gorj, Olt, Prahova: 928; pentru Dambovita: 0245-611.318; Valcea: 0250-744.081; Braila, Galati, Tulcea, Vrancea: 0236-460.419. Cat priveste intervalul maxim de timp in care trebuie sa ajunga echipa de interventie, acesta este de 15 minute. Cu amendamentul aglomeratiei din trafic, in special pentru Bucuresti.
 
Valentin Ionescu, Giurgiu:
Am auzit ca s-a introdus o noua modalitate de plata a facturii de gaze, Angajamentul de Debit Direct. Cand s-a introdus si cum poate fi utilizat?
» Acest serviciu gratuit a fost introdus din 2006 si se adreseaza posesorilor de cont curent. La momentul actual, plata prin "Debit Direct" este posibila la BRD, Raiffeisen, BCR, Unicredit Tiriac, Romexterra. Mandatul de Debit Direct se poate solicita si completa atat la Distrigaz Sud – Receptie Clienti, cat si la ghiseele bancare. Dupa semnarea mandatului, se trece la activarea serviciului. La data scadenta a facturii, suma este retrasa automat din contul bancar, inclusiv din contul de salariu. Desi pana in prezent avem doar 1% dintre clienti care au optat pentru aceasta modalitate de plata, prin care esti scutit total de grija platii la timp a facturii, solicitarea acestui serviciu este in crestere. Pentru orice nelamurire consilierii Distrigaz va pot ajuta, la numarul specificat pe verso-ul facturii.

Gioni Colea, Bucuresti:
Sunt pensionar si imi era cel mai usor sa platesc la factorul postal. Cum as putea plati daca voi avea dificultati cu mersul si voi fi in imposibilitatea de a iesi din casa?

» In prezent nu se poate plati la factorul postal. Singura forma comoda la care pot apela pensionarii este plata on-line, prin intermediul calculatorului. Daca persoana nu are calculator, poate apela la serviciile unui prieten care ii poate plati on-line factura pe calculator. Pentru mai multe lamuriri puteti apela tot la consilierii nostri de la Call Center, tel. 021-301.18.00. In rest, ramane plata in numerar la casieriile DGS, agentiile BRD si la partenerii BRD.

Cele mai citite

EXCLUSIV. Companiile de stat, chestiune de siguranță națională, doar în declarațiile puterii. Ministerul Economiei, fără apărare la falimentul Lido S.A.

Statul rămâne lipsit de reacție în cazul falimentului Lido S.A., companie la care este acționar majoritar, în condițiile în care afacerea pare gândită pentru...

Spre pace în jurul Israelului

                                          In memoria lui Shlomo Avineri În jurul unei confruntări cu vaste implicații înfloresc de obicei opinii diverse. Or, numai abordarea cu date verificate și...

Mesajul lui Putin către români

Părintele Ciprian Mega din Oradea s-a bucurat de un tur de forță la Moscova, grație ultimei sale producții cinematografice “21 de rubini.” Marele om...
Ultima oră
Pe aceeași temă