5.6 C
București
vineri, 15 noiembrie 2024
AcasăSpecialInaugurat de Tăriceanu, noul pod de la Agigea este închis

Inaugurat de Tăriceanu, noul pod de la Agigea este închis

În ziua în care fostul ministru al Transporturilor Ioan Rus “inaugura” parţial autostrada Orăştie-Sibiu,  câteva zile înainte de alegerile prezidenţiale din noiembrie 2014, sceneta se repeta câteva sute de kilometri mai la est. La Agigea se inaugura tot electoral un nou pod, nici acum funcţional.

Cu câteva luni înainte de terme­nul până la care pot fi decontaţi banii UE, noul pod peste Canalul Dunăre-Marea Neagră care ar trebuie să lege Portul Constanţa la reţeaua rutieră naţională nu este definitivat. Aceasta în pofida faptului că lucrările au fost începute acum cinci ani, în 2010, şi că trebuiau încheiate anul trecut în iulie. Cu câteva zile înainte de alegerile prezidenţiale din noiembrie 2014, noul pod a fost testat cu convoaie grele de camioane în prezenţa camerelor de luat vederi şi, desigur, a unor personalităţi politice printre care preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, Liviu Dragnea, vicepremier la acel moment şi Radu Mazăre, primar al Constanţei.

Nu ştia ce inaugurează

Prezent la inaugurare, Călin Popescu Tăriceanu s-a făcut de râs insistând să explice ziariştilor că ar fi vorba nu de un pod nou, ci de reparaţii la cel vechi.

De ce nu este gata podul

Oficial cauza întârzierilor este lipsa unor reazeme definitive pe care să stea tablierul podului.  “Întârzierile au fost cauzate de livrarea cu întârziere a reazemelor de către firma Freyssinet în urma disputelor avute de aceasta cu firma ce le fabrica. Acum ele vor fi livrate de o firmă germană, având garanţie mult mai mare. Reazemele vor veni în zilele următoare”, ne-a declarat un oficial din cadrul proiectului sub protecţia anonimatului.

Nu este sigur, însă, că noul pod va fi gata până la finele acestui an. La jumătatea lunii august firma constructoare a podului, Apolodor Com Impex, a intrat în insolvenţă şi nu este clar dacă aceasta mai are resursele necesare derulării cu bine a contractului cu firma germană.

Mai mult nu este terminată nici breteaua de legătură a podu­lui la DN 39A, realizată de firma Bilfinger. Există promisiuni ale acestei companii că lucrările de racordare a podului se vor încheia până la finele anului, ne-au mai declarat sursele citate.

Speculaţii? Podul ar fi stricat

Pe fondul lipsei de transparenţă de care a dat dovadă conducerea Administraţiei Porturilor Mari­time Constanţa, beneficiarul lucrării, nu au întârziat să apară speculaţiile. Potrivit sitului de ştiri dezvaluiri.ro care citează surse din cadrul IPTANA, prestigios institut de proiectare în domeniu, podul ar fi suferit deformaţii poate ireversibile ca urmare a faptului ca testele dinamice ar fi fost făcute greşit. “În astfel de situații, se pare că singura soluție ar fi construcția unui tablier nou și înlocuirea celui actual, asta dacă cel actual nu mai poate fi îndreptat prin tensionarea hobanelor de susținere”, spun ziariştii de la  dezvaluiri.ro. Specialiştii consultaţi de „România liberă“ afirmă, însă, că deformaţiile înregistrate au fost curpinse în limitele normale şi că nu există nici un pericol. Singura problemă este că mai mult saumai puţin testele au fost făcute inutil atât timp cât au fost folosite reazeme temporare. Deschiderea circulaţiei ar trebui făcută doar după refacerea cel puţin parţială a testelor, spun specialiştii indicaţi. 

Doru Cireasa
Doru Cireasa
Doru Cireasa
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă