Asociaţia ”Pro Europa”, formată din câteva sute de cetăţeni britanici din mediul de afaceri şi din instituţiile europene, va începe o campanie de schimbare a imaginii românilor şi bulgarilor care vor să vină să muncească în Marea Britanie de la 1 ianuarie 2014, folosind în acest sens articole şi înregistrări video care relatează poveştile românilor integraţi şi ale britanicilor care au intrat în contact cu ei, anunţă Agerpres.
Potrivit preşedintelui comitetului permanent al asociaţiei, Julian Priestley, fost secretar general al Parlamentului European timp de zece ani, grupul de iniţiativă ”Pro Europa” a luat fiinţă în primăvara lui 2013, după discursul de la începutul anului al premierului David Cameron despre posibila organizare a unui referendum privind apartenenţa Marii Britanii la Uniunea Europeană.
”Am decis că aceia dintre noi care nu mai locuim în Marea Britanie ar trebui să putem participa la dezbatere. Dar am simţit că rolul nostru ar fi să aducem o contribuţie corectă la dezbaterea britanică şi asta facem prin articole, scrisori, prin dezbateri pe reţelele sociale. Ne-am lansat în iulie şi avem acum mai multe sute de membri”, a declarat Julian Priestley.
Citeşte şi: Cum se organizează britanicii ca să-i primească pe români şi bulgari?
”Pro Europa” lucrează cu organizaţii proeuropene din Marea Britanie şi nu are o orientare politică, având membri din toate partidele politice, dar şi apolitici. Majoritatea membrilor provin din comunitatea oamenilor de afaceri britanici din Bruxelles, iar un număr important de membri provine din instituţiile europene. Totuşi, în asociaţie sunt bineveniţi şi cetăţenii care nu sunt de origine britanică.
În ceea ce priveşte activitatea asociaţiei, aceasta organizează întâlniri la nivel de experţi despre stadiul actual al politicilor UE şi despre impactul asupra Marii Britanii, precum şi schimburi de opinii cu personalităţi politice britanice care vin la Bruxelles. De asemenea, la ”Pro Europa” sunt organizate prezentări ale unor institute de sondare a opiniei publice, pentru a oferi membrilor informaţii despre ”starea reală” a opiniei publice din Marea Britanie.