Limuzina britanică are un preţ exorbitant: de la 200.000 de euro, fără taxe. Oferă în schimb o atmosferă exclusivistă.
Rolls-Royce îşi anunţă intenţiile de a veni oficial şi cu servicii complete pe piaţa din România în viitorul apropiat, iar ca primă mişcare a deschis de săptămâna aceasta în incinta Automobile Bavaria, lângă Aeroportul Băneasa, un service autorizat pentru Europa de Est dedicat clienţilor mărcii. Englezii nu au deocamdată o ţintă de vânzări pentru ţara noastră, însă interesul românilor bogaţi pentru autovehiculele lor este în continuă creştere, în ciuda crizei.
Decapotabila de 2,7 tone
Contactul cu maşinile Rolls-Royce te farmecă instantaneu: Phantom Drophead Coupé, o decapotabilă cu 460 CP, capabilă să urce de la 0 la 100 km/h în 5,8 secunde, în ciuda greutăţii de 2,7 tone, îţi răspunde imediat la întrebarea de ce peste 80% din clienţii mărcii preferă să-şi conducă singuri maşinile. Deşi e foarte lungă, iar senzaţia atunci când învârţi de volanul uriaş e că mai degrabă cârmeşti un iaht, absolut totul se desfăşoară cu cea mai mare uşurinţă. Ţinuta de drum este desăvârşită, extrem de confortabilă, iar fiecare detaliu de la bord îţi încântă în acelaşi timp aproape toate simţurile. Interiorul este complet personalizabil, în cele mai mici amănunte, deşi aici bunul sau prostul gust al proprietarilor îşi va spune cuvântul (un Rolls-Royce cu piele galbenă e un foarte bun exemplu…).
Modelul sportiv are demaraj fulminant
Rolls-Royce Ghost, modelul sportiv al mărcii, capabil să arunce cele 2,4 tone ale sale înspre 100 km/h în doar 4,9 secunde datorită celor 570 CP de sub capotă, atrage un public situat mai ales între 30 şi 40 de ani, cu 10 ani mai tânăr decât cel al modelului Phantom. Eleganţa este însă şi aici la un nivel dus foarte aproape de perfecţiune. Nu auzi absolut nimic din ceea ce se întâmplă în exterior, dar ţinuta de drum este mai fermă, iar direcţia reuşeşte să-ţi transmită sentimentul că poţi face orice doreşti pe şosea. Evident, locurile din spate sunt tratate cu deosebită atenţie, spaţiul pentru picioare fiind enorm. Detaliile precum încălzirea separată pentru picioare şi cap ar putea fi preluate oricând şi de maşinile din clasa premium, nu doar superlux. Atmosfera exclusivistă de la bord şi izolarea în lux, fără a fi neapărat pe placul oricui, justifică preţul exorbitant. Mai rămâne ca potentaţii locali să îi înţeleagă şi filozofia nobilă pentru a o aprecia la justa valoare. La senzaţii regale, preţul e pe măsură: de la 200.000 de euro în sus.
Unele piese sunt produse la Timişoara
Rolls-Royce îşi cinsteşte blazonul în ambele încarnări actuale, transportându-te instantaneu într-o lume în care şampania scumpă şi caviarul sunt zilnic pe masă, iar partida de golf este biroul de lucru. Normal, am putea spune că pe criza asta numai de bogătaşi şi maşinile lor n-ar trebui să ne pese. Greşit. Fie şi pentru că unele dintre piesele de la fiecare Rolls-Royce fabricat din 2003 încoace sunt produse la Timişoara. Iar alegerea României ca nod regional pentru marca engleză e un semnal şi pentru investiţii ulterioare, extrem de necesare.
Rolls-Royce Ghost
Lungime, lăţime, înălţime: 5.399/1.948/1.550 mm
Ampatament: 3.295 mm
Greutate la gol: 2.435 kg
Volum portbagaj: 490 l
Motor: V12, 6.592 cmc
Alimentare: injecţie directă cu benzină
Putere maximă: 570 CP/5.250 rpm
Cuplu maxim: 780 Nm/1.500 rpm
Viteză maximă: 250 km/h
Acceleraţie 0-100 km/h: 4,9 s
Acceleraţie 0-1.000 m: 23,1 s
Consum urban/extraurban/mixt: 20,5/9,6/13,6 l
Emisii CO2: 317 g/km, Euro 5
Preţ: de la 200.000 de euro, fără taxe
Phantom Drophead Coupé
Lungime, lăţime, înălţime: 5.399/1.948/1.550 mm
Lungime, lăţime, înălţime: 5.609/1.987/1.581 mm
Ampatament: 3.320 mm
Greutate la gol: 2.695 kg
Volum portbagaj: 315 l
Motor: V12, 6.749 cmc
Alimentare: injecţie directă cu benzină
Putere maximă: 453 CP/5.350 rpm
Cuplu maxim: 720 Nm/3.500 rpm
Viteză maximă: 240 km/h
Acceleraţie 0-100 km/h: 5,8 s
Acceleraţie 0-1.000 m: 25,1 s
Consum urban/extraurban/mixt: 23,2/11,3/15,7 l
Emisii CO2: 377 g/km, Euro 5
Preţ: de la 390.000 de euro, fără taxe