20 C
București
vineri, 20 septembrie 2024
AcasăSpecialGrup Feroviar Român vrea compania feroviară de transport marfă din Bulgaria

Grup Feroviar Român vrea compania feroviară de transport marfă din Bulgaria

Grup Feroviar Român a cumpărat luni documentele de privatizare a companiei bulgare de transport feroviar de marfă BDZ Cargo, analizând actele şi efectele unei eventuale tranzacţii, a anunţat compania din grupul Grampet, deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica. „Grup Feroviar Român (…) a cumpărat în nume propriu documentele de privatizare ale BDZ Cargo. În prezent, Grup Feroviar Român analizează aceste documente de privatizare, precum şi impactul pe care privatizarea o va avea asupra GFR-Grampet Group”, se arată într-un comunicat al companiei, preluat de Mediafax.

La finele lunii decembrie presa bulgară a anunţat că şapte investitori sunt interesaţi să preia divizia de marfă a BDZ, printre care compania rusă de stat RZD şi Grup Feroviar Român. RDZ a solicitat atunci o prelungire a termenului până la care pot fi depuse oferte, deoarece sărbătorile de iarnă au întârziat pregătirea documentelor necesare.

Agenţia de privatizare din Bulgaria a relansat în noiembrie procedura de licitaţie pentru divizia de marfă a BDZ, după ce prima încercare de vânzare a eşuat. La cea de-a doua licitaţie pot participa numai investitori strategici şi din sectorul financiar.

Novinite.com a scris în luna februarie că Grup Feroviar Român a fost descalificat de la prima licitaţie pentru divizia de marfă a BDZ după introducerea în condiţiile de calificare a unei prevederi privind o cifră minimă de afaceri. O companie din Turcia a fost exclusă din acelaşi motiv.

Divizia de marfă este singura aripă profitabilă a BDZ, iar banii obţinuţi din privatizare vor fi utilizaţi pentru acoperirea datoriilor şi revigorarea secţiunii care se ocupă de transportul pasagerilor.
GFR este al doilea mare operator de transporturi feroviare de marfă din România, după compania de stat CFR Marfă, şi a înregistrat în 2011 o cifră de afaceri de 761 milioane de lei (circa 180 milioane euro).

Cele mai citite

Industria mobilei din România, în scădere: Contribuție în 2023 cu 27% mai mică decât în 2016

În 2023, industria mobilei din România a adus o contribuție de 1,23 miliarde de euro la balanța comercială, înregistrând o scădere de 27% față...

Ministrul Câciu: România își bazează deficitul pe investiții, singura cale spre dezvoltare economică

Adrian Câciu, Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, a declarat că România se numără printre puținele țări din UE al căror deficit bugetar este generat...

Dacia reduce prețurile pentru majoritatea modelelor, în contextul unei piețe auto în declin

Prețurile modelelor Dacia pe piața din România au fost ajustate în contextul provocărilor economice și al scăderii cererii de automobile noi, cu reduceri semnificative...
Ultima oră
Pe aceeași temă