27.2 C
București
marți, 16 aprilie 2024
AcasăSpecialUPDATE. Protestul angajaţilor din CFR s-a încheiat, trenurile şi-au reluat circulaţia

UPDATE. Protestul angajaţilor din CFR s-a încheiat, trenurile şi-au reluat circulaţia

UPDATE: 09:00 –  Protestul angajaţilor din CFR s-a încheiat, circulaţia trenurilor care au staţionat în gări, miercuri, aproximativ două ore, fiind reluată la ora 9.00, informează Mediafax.

Trenurile de călători care după ora 07.00 au fost oprite în prima staţie de pe traseu vor pleca treptat spre staţiile de destinaţie. De asemenea, trenurile care trebuiau să plece din gări între orele 07.00 şi 09.00 vor fi repuse treptat în circulaţie.

_ _ _ _

UPDATE: 08:00 – Trenurile care ar fi trebuit să plece sau să ajungă miercuri dimineaţă, între orele 07.00 şi 09.00, în Gara de Nord vor înregistra întârzieri între 120 şi 180 de minute, din cauza protestului angajaţilor CFR, cea mai mare întârziere fiind înregistrată pentru un tren care venea de la Satu Mare, potrivit Mediafax.

În intervalul orar 07.00 – 08:38, din Gara de Nord ar fi trebui să plece zece trenuri, pentru acestea fiind anunţate întârzieri cuprinse între 120 şi 180 de minute.

Cea mai mare întârziere, de 180 de minute, este înregistrată pentru un tren care are ca destinaţie Braşov şi care ar fi trebuit să plece la ora 07.00, urmat de un tren cu destinaţia Piteşti, care are o întârziere de 120 de minute şi de cele care ar fi trebuit să plece la 07.20, respectiv 07.25, către Constanţa şi Urziceni, care vor pleca cu 100 de minute mai târziu.

Cu 90 de minute mai târziu va pleca şi trenul către Bacău, iar o întârziere de 80 de minute înregistrează şi trenul programat să plece către Roşiori Nord la ora 07.45. Întârzieri de până într-o oră vor mai avea la plecare trenurile cu destinaţia P. Kretzulescu H., Galaţi, Braşov şi Ploieşti Sud.

La trenurile care ar fi trebuit să ajungă în Gara de Nord între orele 07.16 şi 08.07 sunt anunţate întârzieri cuprinse între 60 şi 180 de minute, cea mai mare întârziere fiind pentru un tren care vine de la Satu Mare.

Întârzieri de 125, respectiv 120 de minute vor avea trenurile din Braşov şi Ploieşti Sud, iar un alt tren care vine de la Vatra Dornei Băi va ajunge la gara de Nord cu 115 minute mai târziu. De asemenea, întârzieri de peste 100-110 minute mai sunt anunţate pentru trenurile care vin de la Ploieşti Sud, Timişoara Nord, P. Kretzulescu H. şi Craiova, iar trenurile de la Slănic şi Piteşti vor avea întârzieri de peste o oră.

Un număr de 131 de trenuri de călători au fost oprite în staţii, miercuri, de la ora 07.00, în urma protestului angajaţilor, cele mai multe fiind din regionalele Bucureşti, Craiova, şi Iaşi, a declarat pentru MEDIAFAX purtătorul de cuvânt al companiei CFR, Oana Brânzan.

"La ora 7.30, conform graficului, 131 de trenuri de călători au fost oprite în staţii, pe întreaga reţea naţională", a spus Oana Brânzan.

Dintre cele 131 de trenuri oprite în staţii, 36 sunt din regionala Bucureşti, 20 din regionala Craiova, 19 din regionala Iaşi, 15 din regionala Timişoara, câte 12 din regionalele Galaţi şi Constanţa, nouă din regionala Cluj şi opt din regionala Braşov, a precizat purtătorul de cuvânt al CFR.

Oana Brânzan a menţionat că, într-o zi normală, în circulaţie sunt 1.600 de trenuri de călători.

Feroviarii au oprit lucrul miercuri dimineaţă şi timp de două ore circulaţia pe calea ferată este blocată, protestul având loc, potrivit sindicaliştilor, în urma eşuării negocierilor privind încheierea unui nou contract colectiv de muncă.

 

UPDATE: 07:00 – Feroviarii au oprit lucrul, miercuri dimineaţă, şi timp de două ore circulaţia pe calea ferată este blocată, iar trenurile de călători staţionează în gări sau pe traseu, protestul având loc, potrivit sindicaliştilor, în urma eşuării negocierilor privind încheierea unui nou contract colectiv de muncă, informează Mediafax.

_ _ _ _

 Niciun tren nu va circula miercuri între orele 7.00 şi 9.00, angajaţii urmând să întrerupă voluntar lucrul, ca urmare a eşuării negocierilor privind încheierea unui nou contract colectiv de muncă, a declarat, marţi, preşedintele Federaţiei Mişcare Comercial, Gheorghe Frăţică, potrivit Mediafax.

"Protestul nu este organizat de sindicate. Va fi vorba despre o încetare voluntară a lucrului de către cei implicaţi în circulaţia trenurilor, pentru a trage semnale de alarmă actualilor şi foştilor guvernanţi legate de faptul că în ultimii cinci ani nu au primit niciun procent în plus la salarii. Negocierile pentru încheierea noului contract colectiv de muncă au eşuat, ultima întâlnire cu ministrul Transporturilor fiind astăzi (marţi – n.r.). Noi i-am informat pe angajaţi că a eşuat negocierea. Miercuri va mai fi o întâlnire cu ministrul, la 17.00", a spus Frăţică.

La rândul său, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, a spus că are "informaţii" privind oprirea temporară a lucrului miercuri dimineaţă, subliniind însă că eventualul protest nu este organizat de sindicate.

Federaţiile sindicale din transporturile feroviare ameninţau încă din 15 aprilie că ar putea declanşa conflictul colectiv de muncă începând cu 23 aprilie, dacă până atunci nu vor fi încheiate noile contracte colective de muncă, care să ţină cont de solicitările salariaţilor.

Printre nemulţumirile sindicaliştilor de numără cele legate de nivelul salariilor, de eliminarea drepturilor angajaţilor de a călători gratuit pe calea ferată şi de faptul că nesemnarea noilor contracte colective de muncă ar putea duce la disponibilizarea a 2.500 de salariaţi de la CFR Marfă.

CFR Călători informează că, la negocierea unui nou contract colectiv de muncă, administraţia companiei a oferit o majorare salarială, în medie, de 4% şi faptul că nu vor fi făcute concedieri colective de personal, în timp ce sindicaliştii au cerut 10%.

Cele mai citite

Șeful AIEA despre situația de la Zaporojie: “Ne apropiem periculos de un accident nuclear”

"Ne apropiem periculos de un accident nuclear" la Zaporojie, a avertizat luni şeful Agenţiei Internaţionale pentru Energie Atomică (AIEA), Rafael Grossi, denunţând recentele atacuri...

Aproape jumătate din angajați sunt nemulţumiţi şi foarte nemulţumiţi de actualul loc de muncă

Aproape 41% dintre angajaţi sunt nemulţumiţi şi foarte nemulţumiţi de actualul loc de muncă, salariul, relaţia cu managerul şi lipsa recunoaşterii profesionale fiind principalele...

Guvernanții lasă suedezii să taie nestingheriți pădurile valoroase ale României. 50 de acțiuni ale IKEA, bănuite de ilegalitate. FOTO și VIDEO

Un nou raport realizat de Agent Green și Bruno Manser Fonds (BMF) în pădurile României. Cel mai mare proprietar privat de pădure din țara...
Ultima oră
Pe aceeași temă