3.3 C
București
marți, 26 noiembrie 2024
AcasăSpecialGramatica ministrului Educaţiei. Liviu Pop a făcut greşeli flagrante în prima sa...

Gramatica ministrului Educaţiei. Liviu Pop a făcut greşeli flagrante în prima sa conferinţă de presă

Ministrul interimar al Educaţiei, Liviu Pop, a făcut, miercuri, la prima sa conferinţă de presă în această calitate, mai multe greşeli clare de gramatică, între care două dezacorduri, şi a folosit, în alte câteva rânduri, exprimări inexacte, potrivit Mediafax.

Ministrul şi-a început discursul de miercuri dimineaţă prin a spune că incidentul de la Dolj în urma căruia un elev a murit după o altercaţie avută cu un coleg în şcoala în care învăţau, incident petrecut marţi după-amiază, „este, în momentul de faţă, în derulare”. Evident, minnistrul a vrut să se refere la faptul că cercetările în acest caz sunt în derulare, el făcând declaraţia la aproape 24 de ore de la care incidentul propriu-zis, soldat cu moartea unui elev, a avut loc.

Liviu Pop a ţinut apoi să-i mulţumească din suflet fostului ministru Mang, „pentru deschiderea pe care a dat-o”.

„Sper ca şi în continuare, şi împreună cu Dumneavoastră, să trecem printr-o perioadă foarte grea”, a continuat ministrul Pop.

Ministrul a greşit din nou atunci când a vorbit despre termenele depăşite pentru anumite comisii de organizare din minister, spunând că acestea reprezintă un lucru „care încercăm să-l rezolvăm”.

„Deci sunt lucruri care se desfăşoară cu o viteză extraordinară, în 11 zile nu avem voie să greşim nimic, şi vorbesc aicea şi cu sâmbătă şi cu duminică”, şi-a încheiat Liviu Pop o altă idee.

Primul dezacord făcut de Pop a avut ca temă clasa pregătitoare.

„Clasa pregătitoare, repet, ca şi celelalte ordine, rămân în vigoare”, a spus Liviu Pop.

Cel de-al doilea dezacord a fost făcut atunci când ministrul interimar a conchis în legătură cu priorităţile mandatului său la Educaţie: „Priorităţile sînt în trei zile să ne organizăm efectiv de sus până jos, fără nicio greşeală”.

După ce a vorbit şi despre „o prioritate secundară”, ministrul Pop a ţinut să spună audienţei că este „la bază” profesor de matematică.

Fraza cu care ministrul Educaţiei şi-a încheiat sesiunea de răspunsuri la întrebările jurnaliştilor a fost: „Vreau să rezolv problemele care le am, nu să-mi pun probleme şi-apoi să caut soluţii la ele”.

Liviu Pop este cel de-a treia propunere a premierului Victor Ponta pentru portofoliul Educaţiei, după ce Corina Dumitrescu şi Ioan Mang au fost contestaţi de presă şi societatea civilă. Prima nu a mai fost nominalizată oficial iar cel de-al doilea a fost ministru pentru doar câteva zile, cedând în faţa mai multor acuzaţii de plagiat.

După demisia lui Mang, Pop, care este şi ministru pentru dialog social în Cabinetul Ponta, a preluat ca interimar portofoliul ministerului. MEDIAFAX a relatat încă de la momentul la care Pop a fost propus pentru portofoliul dialogului social că, deşi este profesor şi lider de sindicat reprezentativ în domeniul Educaţiei, în CV şi în declaraţiile de avere a scris greşit numele inginerului Anghel Saligny, care dă numele liceului la care Pop predă matematica de şase ani.

Cele mai citite

România, dependentă de importurile de energie

Importurile masive în orele de vârf, când prețurile internaționale sunt ridicate, duc la scumpirea energiei pentru consumatorii finali România se confruntă cu o problemă sistemică...

După S.O.S., încă un partid își declară susținerea pentru Călin Georgescu

Preşedintele AUR, candidatul formaţiunii în alegerile prezidenţiale, a afirmat, luni, că România are ”şansa” unui guvern şi a unui preşedinte suveranist. ”România s-a trezit!...

România rămâne în topul țărilor cu cele mai mari dobânzi la creditele ipotecare

România se menține printre țările europene cu cele mai mari dobânzi la creditele ipotecare, alături de Polonia și Ungaria, în contrast cu nivelurile scăzute...
Ultima oră
Pe aceeași temă