6 C
București
joi, 29 februarie 2024
AcasăSpecialGhosn: Logan nu va avea un concurent serios pana in 2009-2010

Ghosn: Logan nu va avea un concurent serios pana in 2009-2010

Modelul low-cost Logan, produs de principala subsidiara a Renault, uzina Dacia din Romania, este un succes de marketing si nu va avea un concurent serios pe segmentul sau de piata pana in perioada 2009-2010, a declarat presedintele grupului auto francez, Carlos Ghosn.

La prezentarea rezultatelor financiare semestriale ale Renault, Ghosn a afirmat ca  "Logan e un succes de marketing (…). Se vinde singur, nu canibalizeaza alte produse Renault, si de aceea multi concurenti iau Logan drept referinta. Abia la sfarsitul lui 2009, in 2010 va aparea un concurent serios".
El a aratat ca productia Logan nu a fost realizata, dupa cum unii competitori vor sa procedeze, aplicand metoda japoneza de imbunatatire a proceselor "kaizen" asupra unui produs existent, ci prin initierea tuturor proceselor de la zero. In acest sens, nici viitoarea masina de 3.000 de dolari avuta in vedere de Renault pentru piete emergente nu va fi produsa aplicand "kaizen" asupra Logan, ci plecand de la zero in ceea ce priveste materialele, motoarele, transmisia si procesul de productie. Ghosn a aratat ca Renault este multumit de situatia actuala pe acest segment, avand in vedere ca lucreaza deja la noua generatie Logan si are timp pana in 2009, cand este estimata aparitia primului model concurent.

In primul semestru al acestui an, vanzarile de automobile Logan au totalizat 158.913 de unitati, in crestere cu 28,4% fata de valoarea raportata la sfarsitul lunii iunie 2006. Anul 2007 reprezinta o etapa importanta in programul Logan, intrucat Renault a lansat productia automobilului in Iran, India si Brazilia. Logan este fabricat in sapte state si vandut pe 55 de piete, sub marcile Renault si Dacia, fiind un element important al programului de expansiune internationala si crestere a vanzarilor grupului francez. Pe piata indiana au fost livrate deja 50.000 de unitati Logan, produse la uzina de la Nashik incepand cu luna aprilie.
Grupul Renault a realizat in primul semestru o crestere a marjei operationale de 22%, la 722 milioane de euro, respectiv 3,5% din venituri, comparativ cu 2,8% in aceeasi perioada a anului trecut, insa vanzarile s-au redus cu 3,7%, la 1,27 milioane de vehicule. Veniturile totale ale grupului francez au scazut cu 1,4% fata de primul semestru al anului trecut, la 20,562 miliarde de euro.

In Europa, numarul de vehicule comercializate s-a redus cu 9,1%, la 866.440 de unitati, in schimb, pe pietele din afara Europei vanzarile au continuat sa creasca in perioada mentionata, consemnand un avans de 10,2%, la 400.651 de vehicule, reprezentand 32% din vanzarile totale ale Renault. Grupul francez va continua sa aplice programul Renault Commitment 2009, care include lansarea noului Twingo in Europa si a modelului Laguna, care va intra pe piata in octombrie 2007.

Cele mai citite

România a învins Croația cu 26-24 în preliminariile EHF Euro 2024 la handbal feminin

Lorena Ostase a marcat miercuri nouă goluri, înlocuind-o cu succes pe Crina Pintea, retrasă de la naționala de handbal feminin. România a câștigat cu...

Marian Vanghelie, „dirijorul” din umbră al AUR-ului din București și Giurgiu

Fostul primar PSD al Sectorului 5, Marian Vanghelie, nu poate sta departe de jocurile politice chiar dacă are probleme cu justiția și, de...

Cine sunt antreprenorii cu care s-a văzut preşedintele PNL

Preşedintele PNL, Nicolae Ciucă, spune că în ultima vreme s-a văzut cu mai mulţi oameni de afaceri din România pentru a găsi acea...
Ultima oră
Pe aceeași temă