Ar putea oare prinde, ma intreb, un fel de foaie volanta de flash-uri editoriale, prezentari si semnale scurte si sprintare, cu care toata suflarea bucuresteana (si nu numai) sa se poata informa inainte de a ajunge in librarii? Intrebarea vine in urma unor discutii (private), dar si a unui obicei pe care o sa vi-l marturisesc fara nici o jena: citesc brosurile de promotii de la supermarketuri. Ma relaxeaza si ma amuza. si ma gandesc daca, in afara de de cataloage, de mondenele targuri de carte (sezonul vara si toamna), de reviste de librarie sau reviste culturale, in general, un pliant – nu o revista (!), ci un booklet de promo, facut de editorii din Romania – ar putea avea vreun impact. Ca un fel de buletin informativ, neinchinat nici unei coroane editoriale autohtone, din care omul mediu – corporatistul, avocatul, stomatologul, comerciantul – sa afle care e spuma aparitiilor din luna respectiva. Nu cred ca el ar fi inutil, pentru ca vanzarile si ritmul de aparitii in Romania ne arata ca se citeste si ca nu exista nici o criza pe subiectul asta la noi. Daca la metrou sau intr-o zona de loisir ati gasi un catalog de hiperoferte editoriale (poate si promotii, de ce nu? Doua la carti la pret de una…), l-ati lua, l-ati rasfoi? Fiindca piata e excedata de oferte de carte, e si greu sa tii o evidenta a lor, chiar ca specialist. Iti scapa multe, pentru ca doar titlurile-vedeta ajung sa aiba vizibilitate reala. Poate ca ideea de a trata, simbolic, o librarie (cu majuscula, instanta etc.) ca pe un supermarket sau un mall va dezgusta. Pe mine nu. Daca asta inseamna mai multi cititori, smulsi din fata televizorului, eu zic ca merita sa incercam.