7.4 C
București
sâmbătă, 16 noiembrie 2024
AcasăSpecialGermanii si francezii se bat pe piata bricolajului

Germanii si francezii se bat pe piata bricolajului

» Programele de investitii ale marilor jucatori vizeaza deschiderea catorva zeci de magazine in urmatorii ani.

» Piata constructiilor stimuleaza vanzarile de materiale, instalatii si unelte.

» Orasele mari, principalele tinte ale expansiunii.

Investitorii germani si francezi se bat pe piata romaneasca a bricolajului, o piata tanara, dar cu un potential de dezvoltare impresionant, in perspectiva puternicei cresteri a sectorului constructiilor. Jucatorilor Bricostore, Praktiker, bauMax si Mr. Bricolage li se va alatura in curand Hornbach, care isi va deschide primul magazin din Bucuresti (in care a investit 25 de milioane de euro).

Expansiune accelerata
Retailerul Praktiker detine cele mai multe hipermarketuri de bricolaj – 17, dintre care trei sunt in Bucuresti, iar celelalte – in Cluj-Napoca, Ploiesti, Brasov, Timisoara, Bacau, Oradea, Constanta, Craiova, Arad, Targu Mures, Satu Mare, Braila, Galati si Baia Mare. Investitiile grupului in Romania se ridica in prezent la circa 150 de milioane de euro. Pentru 2007, Praktiker planuieste sa inaugureze un nou magazin, la Targoviste.
Francezii de la Bricostore estimeaza, la randul lor,  ca vor avea o retea de 30 de magazine in anul 2011 si ca extinderea ei ar putea continua si dupa acest moment. Intr-o prima etapa, Bricostore are planuri de extindere in  orasele mari ale tarii (cu peste 100.000 de locuitori), dar s-ar putea orienta mai tarziu si spre orasele mai mici, cu formate mai reduse de magazine. Cele sapte magazine actuale ale grupului sunt localizate in Bucuresti (patru), Brasov, Ploiesti si Constanta (cate unul) si au suprafete cuprinse intre  8.000 si 14.000 mp fiecare.
Un alt jucator pe piata de bricolaj, bauMax (cu capital austriac), si-a deschis anul trecut primele doua magazine din Romania, la Brasov si la Sibiu. In acest an, compania planuieste sa se extinda in Cluj-Napoca, Targu Mures, Craiova si Bacau, investind peste 50 de milioane de euro.
Tot in 2006 a intrat pe piata si grupul Mr. Bricolage. Planurile companiei vizeaza dezvoltarea unei retele de 30 de magazine in orasele cu peste 150.000 de locuitori, volumul total de investitii fiind estimat la peste 200 de milioane de euro.

» Vanzarile cresc de la an la an datorita expansiunii sectorului constructiilor.

TINTE

Distribuitorul german de materiale de constructii Hornbach isi propune sa realizeze vanzari de 21 de milioane de euro in Romania in 2008. Primul magazin al sau, in suprafata de 24.000 de metri patrati, va fi deschis pe 20 iunie si va comercializa peste 120.000 de articole, de la materiale de constructii la unelte pentru gradinarit. Reprezentantii companiei intentioneaza sa-si extinda reteaua din Romania in urmatorii ani cu inca noua centre comerciale, din care patru vor fi amplasate in Bucuresti, anunta Mediafax.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă