Compania Sony Computer Entertainment (SCE) a prezentat, miercuri, în cadrul Game Developers Conference 2014 un sistem de realitate virtuală pentru PlayStation 4, denumit “Project Morpheus”.
“Project Morpheus este cea mai nouă inovaţie adusă de SCE, care va genera noi experienţe de divertisment digital, odată ce kiturile de dezvoltare ajung la producătorii de jocuri”, a declarat Shuhei Yoshida, Preşedintele SCE Worldwide Studios.
Sistemul Project Morpheus se compune dintr-un display montat pe cap, care funcţionează în combinaţie cu PlayStation Camera pentru a oferi utilizatorilor o experienţă de realitate virtuală. Senzorii de inerţie încorporaţi în casca virtuală transmit cu acurateţe mişcările capului către camera PlayStation, astfel imaginea virtuală adaptându-se în timp real la activitatea jucătorului. Mai mult de atât, în jocurile care oferă suport pentru această tehnologie, utilizatorii pot folosi şi controller-ul de mişcare PlayStation Move (PS Move), acesta putând să îndeplinească mai multe roluri. De exemplu, Morpheus va reproduce în spaţiul virtual mâinile utilizatorului şi sabia mânuită, creând astfel o experienţă foarte apropiată de realitate.
Morpheus adoptă şi revoluţionara tehnologie audio 3D dezvoltată de SCE. Astfel, pe lângă sunetele care vin din faţă, din spate sau din lateral, Morpheus recreează şi sunetele stereoscopice venite deasupra sau dedesubtul jucătorului. Astfel, utilizatorii vor auzi sunetul creat de un elicopter sau chiar paşii personajului jucat. Sunetele se schimbă în timp real în funcţie de orientarea capului, creându-se astfel un mediu acustic veridic în cadrul lumii virtuale ce poate fi explorat de jur împrejur.
Combinând funcţionalităţile camerei PlayStation, a controller-ului wireless pentru PS4 şi a controller-ului PS Move, sistemul Morpheus reprezintă o revoluţie în cadrul divertismentului digital disponibil pe PS4, care profită din plin de experienţa SCE în domeniul realităţii virtuale (inclusiv partea de display, audio, urmărirea mişcării, control, uşurinţa de folosire şi conţinutul de calitate).
Dezvoltatorii vor putea crea conţinut Morpheus pentru PS4, o platformă care a vândut peste 6 milioane de unităţi în mai puţin de 4 luni de la lansare. SDK-urile Morpheus aflate în prezent în dezvoltare, vor deveni disponibile studiourilor de producţie la o dată ulterioară.
În cadrul Game Developers Conference 2014 desfăşurat la San Francisco între 19-21 martie, vizitatorii por vedea Morpheus la standul Sony Computer Entertainment America. Cei curioşi pot încerca demo-uri tehnologice exclusive precum EVE Valkyrie (CCP), un shooter multiplayer care se foloseşte de realitatea virtuală pentru a da jucătorilor senzaţia că se află în carlinga unei nave spaţiale din EVE Online, Thief (SQUARE ENIX Co., LTD.), care le permite jucătorilor să se pună în pielea legendarului hoţ Garett, “The Castle” (SCE) care prezintă diferite tipuri de interacţiune VR folosind controller-ul PS Move şi “The Deep” (SCE), în care jucătorii pot explora adâncurile oacenaului dintr-o cuşcă rezistentă la atacurile rechiniilor.