Echipele de montaj sunt în şomaj tehnic de câteva zile în contextul în care livrările de elemente componente au întârzieri din cauza viscolului care a afectat partea de sud a României, afirmă surse citate de site-ul cotidianului Liberté Algerie.
Şomajul tehnic a fost instituit de câteva zile la Uzina Renault Algerie Production (RAP), situată în zona Oued Tlélat (Oran, nord-vestul Algeriei).
Potrivit unor surse din cadrul întreprinderii, din cauza vremii nefavorabile din România, livrările de ele-mente componente pentru fabricarea vehiculelor marca Renault Symbol au avut întârzieri, astfel că producţia a fost suspendată. Relua-rea activităţii ar urma să se producă în ultima săptămână din ianuarie, precizează cotidianul Liberté Algerie. Publicaţia algeriană susţine că uzina Renault Algeria nu și-a putut atinge obiectivul de producție propus pentru 2015, în condițiile în care de pe porțile uzinei au ieșit doar 20.000 de automobile Renault Symbol, în loc de 25.000 cât se preconiza inițial. În aceste condiții, uzina Renault din Algeria este pe punctul de a face noi angajări pentru a putea lucra în trei schimburi și a putea face astfel față cererii. „Motoarele sunt importate din Spania, dar restul elementelor componente sunt aduse de la uzina Renault din România, unde angajaţii algerieni au efectuat stagii de formare şi perfecţionare“, a explicat un salariat. Uzina Renault Algeria a fost inaugurată în decembrie 2014, producând, în 2015, 20.000 de maşini marca Renault Symbol.
Vânzări-record
La începutul acestei săptămâni, grupul auto francez Renault, proprietarul Dacia, a anunțat că în 2015 vânzările mondiale au crescut cu 3,3% până la nivelul-record de 2,801 milioane vehicule.
Este al treilea an consecutiv de creștere a vânzărilor grupului Renault, astfel că în prezent cota de piață mondială a grupului este de 3,2%. Grupul francez a precizat că Dacia a stabilit un nou record de vânzări, 550.920 de autoturisme și utilitare fiind vândute la nivel mondial, în creștere cu 7,70% comparativ cu 2014. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.