Primul camion hibrid din Europa de Est, dedicat serviciilor de salubritate, a fost testat în premieră în România. Evenimentul a avut loc, miercuri, în Bucureşti şi a fost organizat de către Romprest.
Camionul Volvo FE Hibrid foloseşte cu 30% mai puţin combustibil, emisiile de dioxid de carbon sunt cu 30% mai reduse, produce foarte puţin zgomot, iar principalul lui obiectiv este curăţenia stradală (udat, stropit şi măturat mecanizat), dar şi recoltarea selectivă.
Tehnic, Volvo FE este un hibrid paralel. Camionul poate folosi concomitent sau independent energia de la motorul diesel şi pe cea de la motorul electric, ceea ce contribuie la un consum mai mic de combustibil.
Vestea bună este că Primăria Sectorului 1 va folosi deja camionul pentru a curăţa străzile. Vestea mai puţin pozitivă este aceea că doar sectorul 1 va fi ceva mai eco. Pentru moment, hibridul îşi va desfăşura activitatea doar în zona administrată de primarul Andrei Chiliman.
Motivul? Potrivit primarului sectorului 1, prezent şi el la testarea hibridului Volvo FE, primăriile nu au voie în acest moment să facă achiziţii.
În acelaşi timp, primarul a explicat că „în condiţiile în care traficul este principalul poluator”, este important ca mijloacele folosite să polueze mai puţin.”
„Izolarea blocurilor, reducerea cu minim 20% a poluării în sector, producerea de energie verde, aşadar şi utilizarea vehiculelor hibride, face parte din maratonul 2012″, a explicat primarul sectorului 1.”Bucureştiul merită să fie un oraş mai puţin poluat”, a adăugat Chiliman.
Reprezentanţii Romprest au subliniat, de asemenea, interesul pe care ei îl acordă pentru a avea o capitală mai puţin poluată. Marian Necula, CEO Romprest, a declarat că pentru viitor, compania sa şi-a propus să aloce trei milioane de euro pentru problematica de mediu, iar primul pas a fost făcut cu Volvo FE.