Prima Gradină Zoologică virtuală din ţară, Digital Zoo, este un proiect care început în urmă cu trei ani. De joi, 1 noiembrie, el are o nouă interfaţă.
Nu doar interfaţa Digital Zoo a suferit modificări. Întreaga Grădina Zoo din zona Băneasa a trecut prin transformări benefice, în mod special pentru animalele care populează aria. Grădina a achiziţionat, recent şi câteva cămile care se bucură, la fel ca celelate specii, de cele mai bune îngrijiri şi de hrană pregătită în detaliu după gustul şi particularităţile fiecăruia.
Proiectul se adresează copiilor pentru că le permite să se familiarizeze cu lumea animalelor într-un mod inedit: prin livestreaming de la Grădina Zoologică din Bucureşti.
Şase specii de animale ale grădinii au fost selectate în urmă unui studiu bazat pe preferinţele vizitatorilor pentru a fi puse sub „urmărire” permanentă cu ajutorul unor camera video.
Astfel, în orice moment al zilei, curioşii pot vedea pe www.digitalzoo.kappa.ro ce fac tamarinii, leul, lemurienii, tigrul siberian, o familie de Coati sau pelicanii. Mai mult, animalele incluse în programul de livestreaming pot fi adoptate.
Experienţa multimedia oferită de website-ul Digital Zoo s-a îmbogăţit în această vară şi prin lansarea unei hărţii interactive, care oferă o imagine de ansamblu asupra Grădinii Zoologice Bucureşti.
Harta interactivă este un suport util pentru cei care îşi doresc să viziteze grădina, să se orienteze mai bine şi să afle informaţii despre fiecare specie găzduită la Zoo. Aplicaţia interactivă Digital Zoo include în acest moment peste 100 de specii – de la coloraţii Flamingo şi suricate, până la feline – lei, tigrii, jaguarul, râsul sau pisica sălbatică.
„Toate elementele universului Digital Zoo au fost gândite pentru a educa, a stimula creativitatea şi curiozitatea vizitatorilor. Iată că proiectele educaţionale pot fi captivante şi distractive, dacă sunt făcute cu pasiune şi gândite pentru a fi relevante. Credem în acest proiect, care ne inspiră să inovăm în mod constant”, a explicat Ariana Bădin, Director Marketing, Comunicare şi PR, UPC România.
Pentru directoarea Grădinii Zoologice, Anca Oprea, Digital Zoo este un proiect de care s-a îndrăgostit. Şi nu este de mirare în condiţiile în care proiectul este menit să transforme animalele despre care Anca Oprea vorbeşte cu drag şi cu pasiune în adevărate VIP-uri.
Grădina Zoologică Bucureşti a fost înfiinţată în anul 1955, însă nu sub forma actuală, ci a unui mic „colţ zoologic”. Până în anul 1959, efectivele de animale s-au concentrat progesiv în colţul zoologic Băneasa, care, mai târziu, a devenit Grădina Zoologică Bucureşti.