UPDATE ora 19.20: Alfa Romeo Giulia a fost lansată în premieră mondială. Italienii au făcut publice primele imagini oficiale cu modelul lor, după ce inițial au apărat pe internet imagini spion.
Vezi în GALERIA FOTO de mai sus NOUL Giulia Quadrifoglio, versiunea cu peste 500 CP
Vezi AICI imagini cu interiorul lui Giulia Quadrifoglio
NOUL ALFA ROMEO GIULIA:
Alfa Romeo a intrat puternic în segmentul premium o dată cu lansarea, în premieră, a noului său model de clasă medie Giulia. Mașina pune bazele unei ofensive puternice, pe care marca italiană încearcă să o dea pe un segment dominat de producătorii premium germani.
Noul Alfa Romeo păstrează propulsia pe puntea spate, față de majoritatea producătorilor premium care motorizează puntea față a mașinilor. De asemenea modelul va fi disponibil și în versiune cu tracțiune integrală, în timp ce gama de motorizări pentru versiunea de top, Quadrifoglio, lansată prima, include propulsoare puternice preluate de la Maserati și Ferrari. Vedeta este un V6 de 3 litri, cu 510 CP, dezvoltat de Ferrari pentru Maserati Quattroporte and Ghibli. Fanii diesel vor avea disponibilă o un V6 disponibil la Maserati și Jeep. Versiunea de vârf va ataca direct modelele de top BMW M3 sau Audi RS4.
Versiunea de bază a lui Giulia va avea standard un motor de 2 litri turbo, cu patru cilindri.
La nivelul aspectului noul Giulia respiră un aer foarte sportiv, trăsătură care amintește de istoria îndelungată a mărcii în motorsport. Modelul are un acoperiș din fibră de carbon, care ajută astfel la menținerea unei greutăți totale de sub 1,5 tone.
Noul Giulia Quadrifoglio a fost lansat, miercuri, la muzeul din Arese, în apropiere de Milano, acolo unde sunt sărbătoriți 105 ani de la lansarea mărcii ALFA (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili). În afară de ADN-ul mărcii, Giulia pare să nu mai împartă nimic cu vechiul 159, defunct încă de acum 4 ani de zile.
Planul de 6 miliarde dolari
Lansarea noului Alfa Romeo Giulia marchează o nouă eră pentru constructorul italian de mașini, care face parte din grupul Fiat – Chrysler (FCA). Sergio Marchionne, CEO FCA, mizează totul pe renașterea mărcii Alfa Romeo, care de această dată va fi trimisă în luptă direct cu granzii segmentului premium. Cele trei modele deja lansate, MITO, Giulietta, și 4C, dar și noua berlină, fac parte dintr-un plan mai larg, în valoare de 6 miliarde dolari, prin care italienii vor să lanseze în total 8 modele noi, până în 2018 și să revitalizeze astfel o marcă auto care era pe moarte în urmă cu doar câțiva ani.
Astfel urmașul lui Alfa Romeo 159 intră direct în liga mare a clasei din care va face parte, miza sa fiind una uriașă și anume să devină motorul creșterii mărcii italiene. Iar obiectivele nu sunt deloc simple, având în vedere că Alfa Romeo vrea ca prin astfel de modele să ajungă, până în 2018, la 400.000 unități anual, față de 70.000 în prezent.