14.3 C
București
sâmbătă, 18 mai 2024
AcasăSpecialFOTO: Creştere semnificativă a sticlei pe segmentul de design şi oglinzi

FOTO: Creştere semnificativă a sticlei pe segmentul de design şi oglinzi

În ultimii ani, sticla cu valoare adăugată este tot mai mult folosită la interior, atât în sectorul rezidenţial, cât şi în cel non-rezidenţial.

Astfel, potrivit unui studiu realizat recent de Saint-Gobain Glass România, liderul pieţei locale de profil, consumul sticlă decorativă de interior şi de oglinzi – sticlă lăcuită, arhitecturală, colorată, laminată etc., a crescut cu aproximativ 13% în ultimii ani, în timp ce procentul sticlei float utilizată la interior este în scădere.

În sectorul rezidenţial, sticla de interior este utilizată în proporţie de 80% pentru uşi, doar 20% fiind folosită pentru mobilier, pereţi şi alte decoruri.

67% din consumul de sticlă de interior este cea clară (float), cea decorativă ajungând la 30%.

„Deşi sticla clară (float) ocupă în continuare cel mai mare procent din consumul de sticlă de interior, aproximativ 67%, în ultimii trei ani s-a înregistrat o creştere semnificativă şi pe segmentul celei de design şi a oglinzilor.

Tendinţa este de a construi designul interior în deplin acord cu natura, prin intermediul unor produse revoluţioare care pot oferi atât confortul, cât şi frumuseţea de care are nevoie interiorul unei case”, a declarat Cosmin Popescu, Directorul de Marketing al Saint-Gobain Glass România.

Printre principalele categorii de produse pentru care se utilizează sticla decorativă sau oglinzile, în sectorul non-rezidenţial, se regăsesc uşile, balustradele, partiţionările (pereţi despărţitori), scările, placările şi compartimentările.

În ceea ce priveşte sectorul rezidenţial, sticla lacuită, de exemplu, este utilizată în special pentru placări mobiler şi decoraţiuni, culorile preferate în acest sens fiind albul pur, negrul intens sau roşul.

“Placările şi partiţiile din sticlă la interior au cunoscut o creştere în perioada 2008-2010, când piaţa de construcţii din România a înregistrat un avans semnificativ. Mai mult decât atât, accesul la informaţie şi dorinţa arhitecţilor de a construi sustenabil utilizând materiale care să ofere confortul necesar, dar şi un design inovativ au contribuit la creşterea suprafeţelor vitrate şi în interiorul locuinţelor”, a mai spus Cosmin Popescu.

Studiul Saint-Gobain Glass a mai arătat că majorarea consumului de sticlă de interior ar putea fi determinată de creşterea producţiei de mobilier dedicat pieţei interne şi a celei de export, dar şi de soluţiile inovatoare pentru aplicaţiile din sticlă (obiecte sanitare, totem-uri publicitare etc).

“În următoarea perioadă, estimăm că se va observa o creştere a utilizării sticlei decorative în special în fabricarea mobilierului, placărilor pe segmentul amenajarilor de băi şi bucătarii, precum şi în utilizarea sticlelor decorative arhitecturale pentru pereţi despărţitori, cabine de duş şi partiţionări”, a adăugat Cosmin Popescu.

În ceea ce priveşte consumul de sticlă de interior, analiza Saint-Gobain Glass a arătat că sectorul non-rezidenţial (clădiri de birouri, ansambluri comerciale) utilizează aproximativ 70% din aceasta, în timp ce în sectorul rezidenţial se utilizează 30%.

Dacă vorbim despre sectorul rezidenţial, sticla este utilizată în proporţie de 80% pentru uşi interioare, doar 20% fiind folosită pentru mobilier, pereţi şi alte decoruri. În sectorul non-rezidenţial, procentul utilizării sticlei la amenajările de interior creşte la aplicaţii precum partiţii, scări, pereţi din sticlă, ajungând la aproximativ 90% din totalul utilizat.

„Saint-Gobain Glass oferă o gamă unică de produse pentru amenajările interioare atât pentru sectorul rezidenţial, cât şi pentru cel non-rezidenţial. Fie că vorbim despre uşi din sticlă, mobilier pentru băi şi bucătării sau elemente decorative din sticlă, soluţiile pe care le oferim clienţilor noştri transformă spaţiul într-un loc luminos, aeristit, primitor şi, nu în ultimul rând, eficient din punct de vedere energetic”, a mai adăugat Cosmin Popescu.

Dintre cele mai eficiente produse, sticlele de interior SGG DECORGLASS, oglinda SGG MIRALITE REVOLUTION, precum şi sticla lăcuită SGG PLANILAQUE EVOLUTION şi SGG U-GLASS, din portofoliul Saint-Gobain Glass, oferă clienţilor posibilitatea de a-şi da frău liber imaginaţiei, întreaga gamă corespunzând celor mai exigente cerinţe contemporane în materie de estetică şi confort.

De asemenea, producătorul local pune la dispoziţia clienţilor şi o serie de produse cu proprietăţi speciale care, pe lângă designul inovator, oferă siguranţă şi protecţie sporită împotriva accidentelor, incendiilor sau intrărilor prin efracţie (sticla laminată SGGStadip), precum şi o gama de sticlă antireflexivă (SGGVision-Lite).

Mai mult, Saint-Gobain Glass a lansat recent şi aplicaţia mobilă GLASS Vision, disponibilă pe iTunes App Store, care permite clienţilor să facă alegeri desăvârşite în ceea ce priveşte sticla de interior.

Cele mai citite

Producția de cărbune a scăzut

Producţia de cărbune net a României a totalizat, în primele trei luni ale acestui an, 511.600 tone echivalent petrol, fiind cu 11,6% mai mică...

Iuliana Beregoi, despre cum reușește să se împartă între viața profesională și cea personală: “Sincer…”

Iuliana Beregoi este recunoscută ca una dintre cele mai apreciate artiste, vloggerițe și actrițe din România și Republica Moldova. La doar 19 ani, tânăra...

A fost găsită fetița dispărută la Iași. Alazaroaie Riana Danielle a plecat de la școală, dar nu mai ajunsese acasă

ALAZAROAIE RIANA DANIELLE are 10 ani și fusese văzută ultima dată purtând uniforma școlară. La momentul dispariției, ea se afla pe raza municipiului Iași,...
Ultima oră
Pe aceeași temă