20 C
București
vineri, 10 mai 2024
AcasăSpecialFOTO China, paradisul IMITAŢIILOR. Vezi cum arată replica unui oraş ITALIAN

FOTO China, paradisul IMITAŢIILOR. Vezi cum arată replica unui oraş ITALIAN

China a creat o replică pentru orice, de la obiective turistice, la false magazine Apple. Unul dintre proiectele mai ambiţioase îl constituie un sat de lux numit Florentia, inspirat de un oraş italian, cu mozaicuri, canale şi fântâni decorative, scrie Business Insider.

Situat în Wuqing, între Beijing şi Tianjin, mall-ul este aproape complet realizat de italieni şi a costat circa 220 de milioane de dolari. Proiectarea şi construcţia au fost supravegheate de către biroul din Milan al arhitectului Massimo Roj, iar sucursala din Florenţa a RDM Group, printr-o asociere cu gigantul de retail Waitex, este responsabilă de managementul şi dezvoltarea proiectului. RDM se ocupă de mai multe astfel de lucrări. Anul trecut, compania construit cinci orăşele de lux din apropierea marilor oraşe din China. Următorul proiect urmează să se deschidă în curând, aproape de Shanghai, între Aeroportul Internaţional Pudong şi viitoarea staţiune Disney. În China, aceste tipuri de “sate” au devenit o afacere de succes.

“Nu a fost uşor să recreăm stilul italian,” spune arhitectul Roj. “Când vine vorba de acest tip de proiecte, detaliile fac diferenţa. Să-i pui pe muncitorii chinezi să recreeze rocile rox, pilaştrii, cadrele şi streşinile din cupru a fost dificil. Dar am reuşit.”

Orăşelul, care a fost ridicat în apropierea portului din Tianjin, în 2011, este de fapt un outlet mall cu peste 200 de magazine.

“Este mai frumos decât clădirea ambasadei Italiei din Beijing. Arhitectura de aici este pur şi simplu splendidă, aşa că am venit să mă bucur de ea şi să fac poze,” a declarat un vizitator pentru publicaţia The Telegraph.

Florentia Village este un mix straniu de artă, cultură şi modă, toate în stil italian. Veneţia, Florenţa şi Roma sunt amestecate pe câteva hectare. Misiunea proiectului este să aibă o cifră de afaceri de 100 de milioane de euro pe an. “Astăzi, avem între 10 şi 25 de mii de vizitatori pe zi. Spre deosebire de mallurile normale, aici se găsesc multe branduri originale pe gustul noii clase înstărite,” spune Ivano Poma, CEO al Rdm Asia.

Cele mai citite

Caracteristicile adevăratului european

De Ziua Europei, cetățenii Bătrânului Continent au înțeles ce îi unește. Iată câteva criterii care caracterizează europeanul de astăzi: Să aibă o relație cu vecinul...

Campanie de ecologizare a malurilor apelor din zona Roșia Montană

Localnici şi prieteni ai Roşiei Montane îşi dau întâlnire duminică, 12 mai, la ora 10.00, în Piaţa Centrală, pentru prima din cele cinci campanii...

Cum alegi scaunul de birou pentru copii?

Școala online a fost pentru mult timp o normalitate în lumea celor mici. Tocmai de aceea, improvizarea unui birou acasă a devenit o prioritate...
Ultima oră
Pe aceeași temă