Jeremy Clarkson, celebrul prezentator Top Gear, s-a declarat surprins de vivacitatea motorului de 1 litru pus pe noul Ford Focus.
Motorul, produs începând de luna aceasta şi la Craiova, dezvoltă 100, respectiv 125 CP în versiunile montate pe Focus, fiind în acelaşi timp economic, cu un consum mediu de 5l/100km. Cilindreea mică ajută şi la obţinerea unor taxe scăzute iar preţul este de 17.800 euro cu TVA inclus pentru echiparea Trend 125 CP Start&Stop.
Pentru a vedea câteva dintre secretele avansului obţinut de noul Focus în segmentul compact, România Liberă a vizitat uzina din Saarlouis, Germania, în care lucrează 6.500 de angajaţi şi peste 1.000 de roboţi, una dintre cele mai mari din Europa. Deşi fabrica are peste 40 de ani, Ford a reuşit să crească cu 23% calitatea maşinilor produse aici în fiecare din ultimii trei ani. A reuşit acest lucru prin introducerea unor roboţi care măsoară cu laser calitatea subansamblelor şi a îmbinărilor, cât şi a unor teste de calitate la care sunt supuse absolut toate maşinile, inclusiv teste de rezistenţă la apă, teste pe circuit cu piloţi specializaţi, precum şi pe drumuri denivelate. Un număr suplimentar de maşini alese aleatoriu trec prin probe şi mai dure, astfel încât la finalul zilei niciuna dintre cele peste 1670 de exemplare produse aici să nu aibă un defect. Cu alte cuvinte, orice Ford Focus nou cumperi, acesta a fost deja testat dur încă din fabrică, cei câţiva kilometri de la bord fiind o mărturie a acestor teste.
De asemenea, s-au standardizat toate procedurile de calitate, astfel încât acestea să fie exact aceleaşi la toate uzinele Ford din întreaga lume. Inginerii Ford au mai declarat că nicio maşină nu poate trece de bariera de ieşire din fabrică dacă nu a trecut integral aceste verificări. Aceleaşi metode vor fi aplicate şi la fabrica Ford de la Craiova, astfel încât stilul de lucru şi nivelul de calitate al producţiei româneşti vor fi similare cu cele din Vest.
Creşterea în calitate s-a reflectat nu doar în reacţia pozitivă a unor cârcotaşi ca Jeremy Clarkson (cât şi a restului presei auto), cât mai ales în studiile de satisfacţie a clienţilor, în care Ford a reuşit o creştere de 10% de la apariţia pe piaţă a noului model Focus. Este un pas înainte important făcut de Ford pe o piaţă europeană extrem de competitivă, în care are de luptat cu liderii germani folosind propriile lor arme.